וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי תגדיל את תחנת הכוח של נשר ברמלה ב-80 מיליון דולר

מאת אבי בר-אלי

7.12.2010 / 7:01

בלעדי החברה תרחיב את ייצור החשמל בתחנת הכוח הפרטית ל-120 מגה-ואט ותמכור 70 מגה-ואט מתוכם לרשת החשמל ולצרכנים פרטיים



>> כלל תעשיות, מקבוצת אי.די.בי, מתעתדת להגדיל את תחנת הכוח שהקימה במפעל נשר ברמלה בהשקעה של 70-80 מיליון דולר - כך נודע ל-themarker. מדובר בהגדלת היקף ייצור החשמל בתחנה מ-45 מגה-ואט ל-120 מגה-ואט, באמצעות רכישת טורבינת גז נוספת בהספק של כ-50 מגה-ואט, וכן בהתקנת תוספת קיטורית בהספק נוסף של כ-20 מגה-ואט.

תוספת ייצור החשמל תופנה ככל הנראה למכירה לצרכנים פרטיים בסביבת המפעל או לרשת החשמל, כך שסך מכירת החשמל החוצה יעמוד על 70 מגה-ואט. הקיטור שייווצר בתהליך ינוצל לצרכיו התפעוליים של מפעל נשר.



בסוף 2009 השלימה משאב, חברה בת של כלל תעשיות, את הקמתה של תחנת כוח בחצר מפעל נשר תעשיות מלט בהספק של 45 מגה-ואט ובהשקעה כוללת של 150 מיליון שקל. תחנת הכוח התבססה על טורבינת גז מדגם 600 lms של ג'נרל אלקטריק, שמספקת כיום את מרבית תצרוכת החשמל של נשר.



לשם כך, חתמה משאב לפני שלוש שנים על הסכם לרכישת גז טבעי מספקית הגז המצרית emg. מדובר בחוזה התקשרות ל-15 שנה לרכישת bcm 0.9 גז, בשווי כולל של 106-125 מיליון דולר.



התחנה הופעלה לאחר מחלוקת ממושכת מול רשות החשמל סביב תנאי הפעלתה. ככל הנראה החברה מנסה לשפר את כדאיותו הכלכלית של הפרויקט באמצעות הגדלת תפוקתו. לפיכך, מבקשת נשר להוסיף לתחנת הכוח הקיימת טורבינת גז חדישה נוספת ולצרף לה יחידה קיטורית, שתאפשר את הגברת נצילות הטורבינה (באמצעות שימוש חוזר בקיטור), וכן תספק קיטור להליכי ייצור המלט במפעל. כך יוגדל הספק התחנה ל-120 מגה-ואט, ונצילותה תגדל משמעותית מ-40% ל-58%.



הרחבת התחנה הפרטית בנשר באה לאחר שתי מכות שספגה באחרונה פעילות הייזום של כלל תעשיות בתחום החשמל. זאת, לאחר שביטלה את תוכניתה להקמת תחנת כוח באגירה שאובה מזרחית לחיפה, בעקבות לחץ ציבורי ופוליטי ממושך שהפעילה נגדה עיריית נשר.



בנוסף ויתרה הקבוצה לפני כשבועיים על פעילותה בתחום ייצור החשמל באנרגיה סולארית פוטו-וולטאית, שנוהלה בשנה האחרונה דרך החברה הבת כלל p.v. כלל העמידה את נכסי קבוצת אי.די.בי לטובת חברת ההתקנות הסולאריות סאן ישראל תמורת 50% מהון המניות של המיזם המשותף לחברות.



מכלל תעשיות לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully