וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרתי הקבע: רק מורים מרוויחים פחות מאיתנו

מאת מוטי בסוק

7.12.2010 / 8:15

לפי מסמך פנימי שחיבר היועץ הכלכלי לרמטכ"ל, השכר הממוצע בשירות המדינה גבוה ביותר מ-10% מהשכר הממוצע של משרתי הקבע בצה"ל. רק שכרם של עובדי ההוראה נמוך משל אנשי הקבע

השכר הממוצע והחציוני בצה"ל נמוך בהשוואה לגופים אחרים בשירות המדינה ובמגזר הציבורי - כך נכתב במסמך פנימי של מערכת הביטחון שהופץ בין חברי פורום מטכ"ל ובכירי משרד הביטחון, והגיע לידי themarker.

המסקנה שעולה מהמסמך, שנכתב על ידי היועץ הכלכלי לרמטכ"ל, תא"ל מהרן פרוזנפר, היא חד משמעית: יש צורך לטפל בשחיקת השכר של משרתי הקבע בדיונים על מודל השכר החדש בקבע שייפתחו בקרוב עם האוצר, על רקע השינויים בגיל הפרישה מצה"ל שעליהם הוחלט באחרונה בממשלה.

במסמך מצוין כי השכר הממוצע בשירות המדינה גבוה ביותר מ-10% מהשכר הממוצע בצה"ל, וכן כי השכר הממוצע של משרתי הקבע העורפיים נמוך בכ-21% מהשכר הממוצע בשרות המדינה. המסמך מדגיש כי רק שכרם של עובדי ההוראה, 9,539 שקל ברוטו בממוצע לחודש, נמוך משכר אנשי הקבע - 10,162 שקל בממוצע לאנשי קבע עורפי ו-11,534 לאנשי הקבע המבצעי. המסמך מתבסס על נתוני האוצר, בעיקר על דו"ח הממונה על השכר בשירות המדינה ל-2009 שפורסם באחרונה.

במסמך נכתב כי השנה הוצגו לראשונה נתונים על השכר החציוני בגופים הציבוריים והממשלתיים השונים, המציגים חתך השוואתי חדש לבחינת השכר במגזר הציבורי ובשירות המדינה. על פי הדו"ח, השכר החציוני בצה"ל נמוך משמעותית מהשכר החציוני ביתר המגזרים בשירות המדינה ובמגזר הציבורי, למעט המורים.

בנוסף נקבע במסמך כי השכר בצה"ל נשחק ב-2009 ריאלית ב-2.62%, בשל תהליכי ריסון בהוצאה על כוח אדם ותהליכי התייעלות, הקיימים בצה"ל ואינם קיימים ביתר משרדי הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully