וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה בישראל יש דירות בפחות ממיליון שקל?

רז סמולסקי

7.12.2010 / 9:15

לפי בדיקת מחירי הדירות ברחבי הארץ, עולה כי בתוך שנתיים וחצי הצטמצמה רשימת הערים שבהן אפשר לקנות דירת שלושה חדרים תמורת חצי מיליון שקל - מ-13 לחמש בלבד

מי שמקווה למצוא דירה בפחות מחצי מיליון שקל בישראל צריך לחשוב רחוק מהמרכז, ובקטן. לפי נתוני מדד יד2 ו-themarker לנובמבר 2010, בחמש ערים בלבד מתוך 31 אפשר למצוא דירה בת 3 חדרים בפחות מחצי מיליון שקל. מדובר בקריית אתא (כ-400 אלף שקל), קריית ביאליק (כ-457 אלף שקל), טבריה (כ-410 אלף שקל), כרמיאל (כ-474 אלף שקל) ועכו (398 אלף שקל).

ביוני 2008, עם השקתו של המדד, המצב היה שונה לגמרי - ב-13 ערים ניתן היה למצוא דירות בפחות מחצי מיליון שקל. כלומר, בשנתיים וחצי האחרונות התייקרו שמונה ערים שהמחיר הממוצע של הדירות הקטנות בהן חצה את רף חצי מיליון השקלים: לוד, רמלה, חיפה, קריית מוצקין, חדרה, נהריה, אשקלון ובאר שבע.

אולי קשה להאמין, אבל ביוני 2008 היו שבע ערים שבהן מחיר ממוצע של דירה בת ארבעה חדרים היה נמוך מחצי מיליון שקל: לוד, קריית אתא, קריית מוצקין, טבריה, כרמיאל, עכו ובאר שבע. כיום, מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים בכל הערים האלה עולה על חצי מיליון שקל.

זוגות שהצליחו לחסוך סכום נכבד של 300 אלף שקל, במטרה לקנות דירה במחיר של מיליון שקל באמצעות משכנתא של 700 אלף שקל, יגלו שגם מעגל החיפושים שלהם מצומצם. רק ב-12 ערים אפשר למצוא כיום דירת שלושה חדרים שמחירה נע בין 500 אלף שקל עד מיליון שקל, וב-13 ערים אפשר למצוא דירת ארבעה חדרים באותו טווח מחירים.

קרוב לתל אביב, ניתן למצוא דירת שלושה חדרים בפחות ממיליון שקל אך ורק בחולון ובבת ים. בחולון מחירה של דירה כזו הוא כ-970 אלף שקל, ובת ים זולה במעט - כ-930 אלף שקל. מחירן של דירות ארבעה חדרים, לעומת זאת הוא כ-1.3 מיליון שקל בממוצע בשתי הערים.

תשואה גבוהה ברמלה

בלוד וברמלה החיים זולים יותר, ואפשר למצוא שם גם דירות ארבעה חדרים בפחות ממיליון שקל. מחיר דירה ממוצעת ברמלה הוא כ-900 אלף שקל ולוד זולה בהרבה - שם המחיר הוא כ-755 אלף שקל. לוד היא גם העיר היחידה במרכז שבה מחיר דירת חמישה חדרים ממוצעת הוא פחות ממיליון שקל - כ-928 אלף שקל. ברמלה, מחירה של דירת חמישה חדרים כבר חוצה את המיליון ומגיע לכ-1.07 מיליון שקל. גם דירות שלושה חדרים בערים אלה הן מהזולות במרכז: בלוד מחירה של דירה ממוצעת הוא כ-575 אלף שקל, וברמלה -כ-660 אלף שקל.

התשואה הגבוהה ביותר למשקיעים בכל סוגי הדירות בשנתיים וחצי האחרונות נרשמה בלוד וברמלה. בדירות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים נרשמה עלייה של יותר מ-50%. בלוד עלו מחירי דירות שלושה חדרים בכ-70%, וברמלה ב-77%. בדירות ארבעה חדרים רשמה לוד עלייה של 56%, ורמלה - 62%. גם בדירות גדולות, בנות חמישה חדרים, היו תשואות גבוהות ביותר - של 73% בלוד ו-69% ברמלה.

במעגל הרחב יותר, רחובות, פתח תקווה, נתניה ואשדוד הן האופציה השפויה, ואפשר למצוא בהן דירות שלושה חדרים בפחות ממיליון שקל. ברחובות, מחיר דירה קטנה ממוצעת הוא כ-867 אלף שקל; בפתח תקוה מחירה כ-954 אלף שקל; בנתניה 825 אלף שקל; ובאשדוד 825 אלף שקל. ביוני 2008 היו הרבה יותר אופציות בסכום של מיליון שקל ופחות. כך למשל, אפשר היה לקנות דירות שלושה חדרים בסכום זה גם בכפר סבא, מודיעין, נס ציונה והוד השרון.

גם דירות גדולות יותר בנות ארבעה חדרים ברחובות, נתניה ואשדוד התייקרו. בערים אלה, מחירה של דירת ארבעה חדרים לפני שנתיים וחצי היה כ-825 אלף שקל, וכיום מחירן הממוצע הוא 1 עד 1.2 מיליון שקל.

מועדון ה-2 מיליון

בסיור הנוסטלגי בין מחירי העבר מעניין לשים לב לדירות בנות ארבעה חדרים בתל אביב, שעד לאחרונה מחירן הממוצע היה כ-1.7 מיליון שקל - וכיום הוא חצה במעט את רף ה-2 מיליון.

דירות נוספות שחצו את רף ה-2 מיליון שקל הן דירות חמישה חדרים בגבעתיים ורמת גן. בגבעתיים היה שינוי של יותר מ-800 אלף שקל - תוספת של 40%, וברמת גן הדירות הגדולות השביחו את ערכן בשיעור דומה של 43%, כ-650 אלף שקל. ברמת השרון לא היה שינוי במחירי דירות חמישה חדרים (כ-2.4 מיליון שקל), והרצליה הצליחה לצמצם את פער המחירים מהשכנה העשירה באופן משמעותי, ומחירה של דירה כזו כיום הוא כ-2 מיליון שקל, עלייה של 12%. גם מחירי הדירות הגדולות ברעננה כיום הם יותר מ-2 מיליון שקל - 2.2 מיליון שקל בממוצע.

בחיפה, לעומת זאת, לא היה שינוי - ומחיר דירות חמישה חדרים היה ונשאר כ-1.04 מיליון שקל. בירושלים היתה עלייה סולידית של 10% בלבד, למחיר של 1.8 מיליון שקל. רק בהוד השרון חלה ירידה במחירי דירת חמישה חדרים בשיעור של 8%, לרמה של 1.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully