וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד איפקס חוזר להשקיע בחברות סטארט-אפ

מאת גיא גרימלנד

7.12.2010 / 7:01

אלן פטריקוף הקים קרן הון סיכון המתמקדת בניו מדיה. לאחר היעדרות של 12 שנה, הגיע לישראל ונפגש עם נציגי חברות מהתחום



>> המייסד של קרן איפקס, אלן פטריקוף, חוזר להשקיע בחברות סטארט-אפ: פטריקוף הקים קרן הון סיכון חדשה בהיקף של 130 מיליון דולר, שתשקיע בחברות ניו מדיה. פטריקוף הגיע בשבוע שעבר לישראל לאחר היעדרות של כ-12 שנה ונפגש עם נציגים של כמה חברות סטארט-אפ ישראליות מהתחום.

בראיון ל-themarker אמר פטריקוף כי הקרן החדשה, גרייקרופט פרטנרס (greycroft partners), תבצע 10%-15% מההשקעות שלה במדינות מחוץ לארה"ב, כמו ישראל, בריטניה וגרמניה. עם זאת הבהיר כי מחוץ לארה"ב לא תבצע הקרן השקעות בחברות seed.



"אנחנו מתמקדים בחברות ניו מדיה שהגיעו להישג מסוים: זה יכול להיות מכירות או מספר גדול מאוד של גולשים שמבקרים באתר שלהן, זה יכול לבוא לידי ביטוי בשיתופי פעולה שיש לסטארט-אפ או כל הישג עסקי שמעיד על התקדמות מסוימת של השירות או המוצר שהחברה מפתחת", אומר פטריקוף.



פטריקוף היה הדובר המרכזי בכנס bootcampventures שנערך בשבוע שעבר במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה. "הגעתי כי עניין אותי לפגוש חברות סטארט-אפ ישראליות", הוא מסביר. "הבנתי שמזמן לא הייתי כאן ושזה זמן טוב לחדש את הקשר שלי עם ישראל".



פטריקוף טוען כי הוא מבין את הבחירה של איפקס פרטנרס, מקרנות הפרייבט אקוויטי הגדולות בעולם עם הון מנוהל של עשרות מיליארדי דולרים, לצאת מעסקי הסטארט-אפ. "זו היתה התפתחות טבעית ככל שהקרן גדלה וההון שניהלה נהפך להיות גדול יותר", הוא אומר. "מקרן הון סיכון היא נהפכה להיות קרן שמשקיעה בחברות גדולות יותר ובחברות צומחות. אני התגעגעתי להתרגשות ולדרמה. הגיע הזמן לחזור למה שעשיתי בתחילת הדרך".



איאן סיגלאו, שותף בקרן גרייקרופט שהצטרף לפטריקוף בביקור, מסביר באילו חברות הקרן משקיעה: "כשאנחנו אומרים ניו מדיה אנו מדברים על ספקטרום רחב של תחומים. אנחנו משקיעים במחשוב ענן, בתשתיות שמניעות את האינטרנט, בטכנולוגיות לפרסום מקוון, באינטרנט שפונה למשתמשים פרטיים, באפליקציות, בגיימינג ועוד. זה באמת תחום רחב".



פטריקוף טוען כי הקרן החדשה מכוונת לאקזיטים של פחות מ-100 מיליון דולר בחברות שבהן תשקיע. "ליזמים רבים יש חלומות על הקמת גרופון וגוגל הבאים, אבל זה לא קורה. הם נסחפים", הוא אומר. "עכשיו כששוק ההנפקות האמריקאי סגור אנו מאמינים שרוב האקזיטים יהיו לפי שווי של פחות מ-100 מיליון דולר. אנחנו לא לחוצים למכור, ואם נמכור, ההחלטה תהיה של היזמים. בכל מקרה נשתף פעולה בהשקעות גם עם קרנות אחרות, וככל שחברה תתקדם נדאג לחבר אותה עם גופים שמתאים לשלב שבו היא נמצאת מבחינת השקעה". סיגלאו מוסיף כי הקרן מעוניינת "לעשות פי חמישה על ההשקעות ושיעור תשואה פנימי שנתי (irr) של 20%".



לדברי פטריקוף, מודל הון סיכון אינו שבור: "אני מאמין שנראה קרנות הון סיכון קטנות יותר בהיקפיהן. כשהתחלנו ב-2006 היינו בין הקרנות היחידות בארה"ב שהיו בהיקף קטן והשקיעו בהיקפים קטנים של חצי מיליון דולר. כיום הרבה יותר קרנות משקיעות בהיקפים כאלה. אנחנו לא רוצים להיות קרן גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully