וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד החדש לחובבי סקי

מאת עירית רוזנבלום

7.12.2010 / 7:01

בזכות הקירבה והנוחות נהפכה אירופה יעד מועדף על חובבי הסקי הישראלים - אך צניחת שער הדולר ושיווק חבילות סקי חדשות הופכים את אתרי הגלישה בארה"ב ובקנדה ליעד אטרקטיבי לא פחות, גם למשפחות וגם לחובבי אתגרים ? לאן כדאי לנסוע וכמה זה עולה



>> "באירופה מתלהבים מ-30 ס"מ שלג, בשעה שבשבת שעברה, עם פתיחת עונת הסקי הרשמית בסולט לייק סיטי, דיברו על שלג בגובה של מטר וחצי", אומר רועי לוי, מדריך סקי באתר דיר וואלי הסמוך לעיר, בבואו להסביר מדוע ארה"ב היא הדבר האמיתי כשמדברים על סקי.



לוי, גולש מגיל 3 ודור שני למדריכי סקי, משמש זה כמה שנים מדריך באתר הסקי דיר וואלי - אחד משלושה אתרי סקי המקיפים את פארק לייק סיטי.

האתר נמצא בעיירת סקי הממוקמת מרחק חצי שעה מסולט לייק סיטי, בירת יוטה שבהרי הרוקי. "כמויות השלג בלתי נתפשות. הסקי בחוף המערבי לא משתווה לשום דבר - בייחוד ביוטה", מוסיף לוי. "הטמפרטורות נוחות, יש המון ימי שמש והרבה פאודר - שלג אבקתי ומאוורר, שמאפשר לגלוש כמו בגל בגובה שמונה מטרים. זה אתגרי וכיפי, ובגלל זה אני שם", הוא אומר וטוען שהאתר גורם לגלישה באירופה להיראות בסיסית.



"האתר גדול ופתוח, ואין הגבלה של גלישה במסלולים, אפשר לגלוש מחוץ למסלולים (אוף פיסט) בכל הרמות ואפשר לתרגל. זה מתאים למשפחות, עם הדרכה מעולה לילדים. זה גם מקום קלאסי לזוגות. למי שלא גולש, יש אזורי קניות ומוזיאונים ואתרים היסטוריים ויש מה לעשות", מספר לוי.



לדברי מנכ"ל חברת סקי דיל, רונן כ"ץ, רוב מוחלט של הישראלים חובבי הסקי יוצאים לחופשות באירופה בגלל הנוחות והקרבה. ואולם מי שמחפש הרפתקאות חדשות ויעדים מרתקים ופחות מוכרים, יכול לחפש כיום גם אתרי סקי בארה"ב בזכות ירידת שער הדולר.



בארה"ב הגולשים שוכרים דירות עם מטבחון, או שאוכלים במסעדות. מחיר לשבוע יכול לנוע בין 1,000-1,500 דולר, לא כולל טיסה.



באחרונה החלו להציע חבילות סקי גם לארה"ב, בדומה לאירופה. לוי משמש יועץ לחברת תיירות הסקי פינגווין, שתציע בקרוב לישראלים חבילות לפארק לייק סיטי. גם חברת התיירות אופיר טורס החלה לשווק השנה חבילות לארה"ב ולקנדה, אף שלדברי המשנה למנכ"ל, יהודה זפרני, השוק הישראלי עדיין לא התרגל לראות במדינות אלה יעד לסקי.



אופיר טורס מציעה, למשל, חבילה בקולורדו או ביוטה במחיר של החל מ-2,250 דולר לאדם בחדר זוגי, כולל טיסות פנים לאזור האתר. החבילות כוללות טיסה עם שישה לילות במלון בלי ארוחות, ורכב לשבוע. חופשת סקי באונטריו שבקנדה, כ-90 דקות מטורונטו, שכוללת טיסה באלעל עם רכב לשבוע, שישה לילות במלון וביטוח רפואי מורחב כולל סקי, עולה החל מ-1,750 דולר.



עם זאת, זפרני מוסיף שמחירי הטיסות בחורף לניו יורק הם 850-1,100 דולר וליעדים בתוך ארה"ב מוסיפים עוד כמה מאות דולרים. "לכן כדאי לעתים לרכוש את הטיסה במבצע ואת בתי המלון בנפרד, בניגוד לחבילות הסקי באירופה - שם רצוי וכדאי לרכוש חבילת הכל כלול".



פארק סיטי, יוטה (ארה"ב)



>> פארק סיטי מורכב משלושה אתרי סקי: האתר דיר ואלי מיועד לגולשי סקי בלבד ואתר קניונס לסנואובורד. אולימפיאדת החורף של 2002 התקיימה בפארק סיטי, ומאז נותרו במקום שני אתרים מתקופת התחרויות.



השנה מארח האתר דיר ואלי את אליפות העולם בגלישת פרי סטייל, ואילו בעיר סולט לייק סיטי מתקיים פסטיבל הסרטים סנדנס, שממלא אותה במפורסמים. האתר מרוחק כ-48 ק"מ מהעיר ויש בו ארבעה סנופארקים (מתקני סקי מאתגרים לחובבי אקסטרים), מסלולים לכל הרמות, פאודר והלי-סקי (הנחתה למסלול באמצעות הליקופטר).



מה מיוחד באתר: לכל מי שמחפש עניין רב מעבר לסקי והסנובורד, ניתן להתנסות באתר עצמו ובסביבותיו בדיג בקרח, בקפיצות סקי ובגרסה מושלגת לסקי מים - כשאופנוע שלג מחליף את הסירה.



מחירים: סקי פס: שישה ימים למבוגר - 534 דולר



מלון: זול - 110 דולר, יקר - 1,500 דולר ללילה



לפרטים נוספים: parkcitymountain.com/winter



אספן, קולורדו (ארה"ב)



>> אספן שבמדינת קולורדו הוא אתר סקי מוביל ויוקרתי. האתר מאגד כמה אתרים הצמודים זה לזה ומציעים לגולשים מדרונות מצוינים ונוף מרהיב. הוא נמצא במרחק 135 ק"מ מהעיר דנוור.



המתחם של אספן כולל 509 ק"מ של מסלולים שמתפרשים על פני ארבעה אתרים: סנואומס (snowmass) הגדול, אספן שמיועד לעשירים ומפורסמים, אספן היילנדס לגלישת פרירייד (מחוץ למסלולים, לרוב באזורים מרוחקים) ובאטרמילק (buttermilk) לאלופי הסנופארקים.



מה מיוחד באתר: באספן מציעים מגוון פעילויות מעבר לסקי הסטנדרטי, כמו טיולי כרכרה עם סוס, מזחלות, ספא, קולנוע, תיאטרון ובית אופרה בעיירה הסמוכה. האטרקציה המרכזית היא השופינג וחיי הלילה - אספן עמוסה בבוטיקים של מיטב מעצבי העל ומציעה חיי לילה סוערים במיוחד.



מחירים: סקי פס: שישה ימים למבוגר - 540 דולר



מלון: זול - 110 דולר, יקר - 2,300 דולר ללילה



לפרטים: aspensnowmass.com



ויסלר-בלקומב, בריטיש קולומביה (קנדה)



>> ויסלר-בלקומב מתפרש על פני שני הרים ומכסה 36 קמ"ר. באתר ויסלר הוותיק ניתן למצוא מספר רב של מסלולים, ואילו בלקומב הוא אתר חדש יותר, עם מעליות חדישות יותר.



הנקודה הגבוהה ביותר היא הר בלקומב (2,284 מטר). בין לבין יש הרבה פאודר, סנופארקים ומסלולים מתוחזקים היטב. בעיירה ויסלר גרים 10,000 תושבים, מספר גדול יחסית לעיירת סקי, ובהתאם לכך גם חיי הלילה שלה.



מה מיוחד באתר: האתר מציע פעילויות נוספות ובהן ספא סקנדינווי, מזחלות כלבים וסוסים, אומגה ואבובים. פעילות ייחודית נוספת באתר היא לימוזינת השלג - כסא שמחובר למגלשיים ומובל על ידי מדריך.



מחירים: סקי-פס: שישה ימים למבוגר - 395-516 דולר מלון: זול -69 דולר, יקר - 1,200 דולר



לפרטים נוספים: whistlerblackcomb.com



ביג וואיט, בריטיש קולומביה (קנדה)



>> כמויות שלג בלתי נתפשות (7.5 מטרים בעונה בממוצע) וגישה מיידית לאתר הסקי, מאפיינים את האתר הגדול בצפון אמריקה.



באתר יש 105 ק"מ של מסלולים, מרחבים של פיסט-אוף (מחוץ למסלולים) לא מבוטלים וסנופארק מתוחזק. האתר נמצא 56 ק"מ מדרום-מזרח לעיר קלוונה (kelowna). ההדרכה שניתנת במקום היא ברמה גבוהה ויש בקתות להשכרה.



מה מיוחד באתר: מציע פעילויות לכל הגילאים - סקי לילה, אופנועי שלג, הוקי קרח, אבובים ועוד. לילדים יש משחקי וידיאו בחינם וימי כיף מסוגים שונים.



מחירים: סקי-פס: חמישה ימים למבוגר - 321 דולר. כל יום נוסף - 63 דולר



מלון: לילה לזוג באתר עצמו - 209-567 דולר



לפרטים נוספים: bigwhite.com



המלצות ונתונים: רונן כ"ץ מסקי דיל ורועי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully