וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים למיזוג מזרחי והבינלאומי הוקפאו

אתי אפללו

7.12.2010 / 8:30

מיזוג הבנק הבינלאומי ובנק מזרחי-טפחות הוקפא בשל הדיווחים השונים על המגעים הראשונים, אך הרעיון למיזוג שייצור את הבנק השלישי בגודלו במדינה נותר בעינו

המגעים בין בעלי השליטה במזרחי טפחות, משפחת עופר ומוזי ורטהיים, לבעל השליטה בבינלאומי, צדיק בינו, בדבר מיזוג בין הבנקים הוקפאו לאחר הפרסום ב-themarker בעניין זה בסוף השבוע שעבר. בעוד מזרחי טפחות אישר כי היה רעיון למיזוג, בבינלאומי הכחישו את קיומו של מו"מ בעניין גם בדיווח לבורסה וגם בעיתונות.

ל-themarker נודעו פרטים נוספים שעמדו במוקד המגעים בין הצדדים. מנכ"ל מזרחי טפחות, אלי יונס, נטל חלק פעיל בהנעת התהליך; בסיועו של ראש אגף החשבות בבנק, משה לארי, הוכנה לבעלים מצגת עבת כרס המפרטת את היתרונות במיזוג כזה, ויונס אף הציג אותה. עוד נודע כי בינו וכמה מבעלי מזרחי טפחות קיימו פגישה בעניין. המיזוג עשוי היה להוביל לפיטוריהם של יותר מ-1,000 עובדים בקבוצת הבנקאות הממוזגת, ומיד לאחר המיזוג היה נפתח בבנק מהלך מהיר וחד של התייעלות.

נוסף על כך, נודע כי אחת השאלות שעלו היתה כיצד לקבוע את שווי הבנקים לצורך חישוב הנתחים והיחסים בין הבעלים בגוף הממוזג; המחלוקת נגעה לקביעה לפי שווי השוק של הבנקים או קביעה לפי פרמטרים חשבונאיים אחרים הנגזרים מהמאזן. בינו היה צפוי לקבל נתח גדול יותר מאשר ורטהיים ומשפחת עופר בנפרד, אך חלקם יחדיו היה צפוי להיות גדול מחלקו. כמו כן נודע כי אילו המיזוג יצא לפועל, בינו היה אמור לקבל לאלתר סכום כסף כחלק מארגון האחזקות בגוף החדש.

עו"ד פיני רובין, שהיה אמור לטפל בתכנון המשפטי של העסקה, היה אמור גם לקדם את קבלת האישורים למיזוג מהרגולטורים. מקורב למגעים אמר אתמול כי להערכתו, הפרסום פגע בהתקדמות העסקה, אבל הצדדים עדיין מעוניינים בה, כך שלא ניתן לשלול כי בעתיד המיזוג יעלה שוב לסדר היום. לדבריו, המכשול העיקרי שיכול להעיב על המגעים הוא דווקא הקשיים בהתמודדות עם ועדי העובדים בבנקים.

ממזרחי טפחות נמסר בתגובה: "תגובת הבנק הועברה בדיווח מיידי שפורסם ביום שישי האחרון, ומעבר לזה אין לנו מה להוסיף".

פיבי, המחזיקה בבינלאומי, הכחישה את קיומו של המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully