וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.סי.איי השלימה את פירעון החוב לקרדיט סוויס

מאת יורם גביזון

7.12.2010 / 7:01



>> אי.סי.איי, הנמצאת בבעלות שאול שני וקרן ההשקעות הבריטית ashmore, רכשה את יתרת ההלוואות שהעמיד לה הבנק השוויצי קרדיט סוויס בספטמבר 2007. הבנק השווייצי העמיד את ההלוואות לצורך רכישת אי.סי.איי מידי כור ובעלי המניות מהציבור תמורת 1.25 מיליארד דולר. שני ו-ashmore רכשו את הבעלות באי.סי.איי בתמהיל של אשראי (מיליארד דולר) והון עצמי (250 מיליון דולר).

מקורבים לאי.סי.איי דחו את ההערכה שלפיה, העסקה לרכישת החוב מקרדיט סוויס היא חלק מההיערכות של שני למכירת הבעלות באי.סי.איי לחברות תקשורת רוסיות תמורת 2.5 מיליארד דולר.



עסקת אי.סי.איי היתה אחת האחרונות שבהן ביצעה קרן השקעות פרטית רכישה ממונפת באמצעות אשראי בנקאי בשיעור נדיב של 80%, לפני שהעולם הפיננסי נכנס למשבר ממושך. בעלי המניות של אי.סי.איי ניצלו את ההרעה בשוק העולמי כדי לנהל מו"מ על פירעון מוקדם של האשראי בתנאים נוחים, כולל מחיקת חלק מהחוב. שני ו-ashmore העמיסו את החוב ששימש לרכישת אי.סי.איי על החברה וביצעו מאז שלושה מהלכים של פירעון מוקדם, כולל זה שהושלם אתמול. המהלך הראשון היה ביולי 2008, כאשר אי.סי.איי הודיעה על רכישת הלוואה של 200 מיליון דולר שניתנה למימון הרכישה לבעלים, תמורת 140 מיליון דולר.



החזר החוב באמצעות הלוואות בעלים שניתנו לאי.סי.איי על ידי בעליה נעשה לאחר מו"מ ממושך שכלל, ככל הנראה, "תספורת" נוספת לחוב של אי.סי.איי לקרדיט סוויס. פירעון מלוא החוב לבנק השווייצי ישפר את מבנה ההון של אי.סי.איי וישפר את יכולתה להתחרות בחברות ענק לייצור ציוד תקשורת, כמו אלקטל, לוסנט וחוואווי הסינית, במכרזים גדולים.



אי.סי.איי זכתה ביולי 2010 במכרז שפירסמה בריטיש טלקום בהיקף של 800 מיליון דולר לשדרוג תשתיות פס רחב בבריטניה, והצטרפה בכך למספר ספקים אסטרטגיים מצומצם של בריטיש טלקום המשתתפים אוטומטית בכל מכרז שהחברה הבריטית מפרסמת. אי.סי.איי מספקת מערכות תקשורת לחברות טלקום ושירותים ברחבי העולם; מוצריה מאפשרים לחברות התקשורת פריסה מהירה של שירותים מתקדמים והחזר מהיר יחסית על ההשקעה. לפי הערכות, מחזור המכירות של אי.סי.איי, המעסיקה 2,500 עובדים (1,600 מהם בישראל), נע בין 700 ל-800 מיליון דולר ונמוך באופן משמעותי ממתחרותיה, כמו אלקטל ולוסנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully