וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק האסייתי לפיתוח: הכלכלות המתעוררות במזרח אסיה יצמחו השנה ב-8.8%

סוכנויות הידיעות

7.12.2010 / 9:42

הבנק צופה כי ב-2011 הצמיחה באסיה תאט על רקע הצמיחה האיטית בארה"ב וצמצום חבילות התמריצים הממשלתיות



הבנק האסייתי לפיתוח (adb) הודיע כי הכלכלות המתעוררות במזרח אסיה יצמחו ב-8.8% השנה, והעריך כי יאטו ל-7.3% ב-2011 על רקע החששות לגבי חוסנה של הכלכלה העולמית. במרבית הכלכלות המתעוררות במזרח אסיה נרשמה השנה "התאוששות יציבה",ובורסות רבות באזור זינקו בחדות - כך נמסר בהודעת הבנק במהדורת דצמבר של התחזית הכלכלית החצי-שנתית שלו לאסיה.



עם זאת, תחזית הצמיחה שפירסם הבנק ל-2010 נמוכה מזאת שנרשמה ב-2007, של 9.6%. בין 14 הכלכלות שנכללו בדו"ח נמצאות כלכלת סין, הונג קונג, תאילנד, הפיליפינים, קוריאה וסינגפור.



"בעקבות האטה חדה ב-2008 וב-2009, כלכלות מזרח אסיה התאוששו במהירות ב-2010, מה שהוביל את התמ"ג לצמיחה דומה לזו שנרשמה ב-2007", נמסר הבנק. לפי הבנק, התנאים החיצוניים נחלשו עקב ההתאוששות האיטית של כלכלת ארה"ב והיציאה המדורגת מחבילות התמריצים הממשלתיות בעולם המתועש.



כלכלת סין תתרחב ב-9.6% ברבעון השלישי, אך ישנם סימנים לכך שהצמיחה מתחילה להאט. סינגפור, הצמיחה הכלכלית בסינגפור, המהירה ביותר באזור, תאט ל-10.6% ברבעון השלישי לאחר שני רבעונים של "צמיחה מהירה".



בדו"ח התריע הבנק כי התחזית הכלכלית למזרח אסיה עדיין מאופיינת ב"חוסר ודאות רב". "תהליך התאוששות איטי וארוך יותר מהתחזיות בכלכלות המתקדמות יעכב את נירמול המדיניות, יגביר את העיוותים הכלכליים וינמיך את סיכויי הצמיחה בטווח הארוך", נכתב בדו"ח.



עוד צויין כי זרימות ההון למזרח אסיה, בחלקן עקב החלטת הבנק הפדרלי להזרים 600 מיליארד דולר להמרצת כלכלת ארה"ב, עשויות להיות תנודתיות ולפגוע ביציבות, מה שיציב אתגרים חדשים בפני קובעי המדיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully