וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכה לינדנשטראוס: "חסרות לנו שיניים לביצוע דו"חות מבקר המדינה"

צבי זרחיה

7.12.2010 / 9:49

טוען כי מוסד המבקר חייב לקבל אמצעים חיוניים לביצוע הדו"חות: "צעדים כאלה מקובלים בעולם"



"מבקר המדינה חייב לקבל לידיו אמצעים חיוניים כדי לבצע את דו"חות המבקר הלכה למעשה אחרת נקבל עוד דו"ח ועוד דו"ח בלי סוף, כאשר האמירה היא ברורה והביצוע לוקה", כך אמר הבוקר מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בהופיעו בוועדת הכספים.



המבקר קבל על היעדר שיניים למוסד הביקורת. "צריכה להיות אמירה ברורה בחוק שתיתן את השיניים למבקר המדינה", אמר המבקר. הוא סיפר כי כבר "בעבר הגשנו הצעה לוועדה לביקורת המדינה, שאם מישהו שהיה לגביו דו"ח ביקורת שנה אחר שנה, ממשיך ועושה את מה שאנו שללנו וביקרנו - הרי שהיועץ המשפטי לממשלה יתבקש לבדוק אם יש פה מקום להעמדתו בדין משמעתי. צעדים כאלה מקובלים בעולם".



המבקר הדגיש כי "יש הצעת חוק בעניין שהתקיימו לגביה 3 דיונים וכרגע נמצא בוועדת שרים לחקיקה. הדבר נמצא במחלוקת בין משרד המבקר לבין הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה. ניסיתי בכל דרך אפשרית לנסות ולהציל את ההצעה הזו - ולצערי הרב בלא הצלחה".



עוד הוסיף המבקר הוסיף כי "זה לא סוד שבחמש וחצי שנות כהונתי בתפקיד אני מתריע שחסרות לנו הוראות חוקיות, שיתנו לנו את השיניים הדרושות לביצוע דו"חות המבקר. מה שקורה הוא שבעקבות דו"חות המבקר, השר פונה למנכ"ל משרדו, הם מממנים ועדה, והיא צריכה לקבוע מה מתקנים מדו"חות המבקר".



בהתייחסו לדו"ח על מכבי האש שיפורסם מחר (רביעי) בשעה 16:00, אמר המבקר כי הדו"ח מקיף ויסודי והוכן במשך תקופה ממושכת במשרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully