וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה רמז: אתמוך בהמשך קיצוץ המס לעשירים בתמורה להמשך קיצוץ המס למעמד הביניים

סוכנויות הידיעות

7.12.2010 / 10:17

אובמה צפוי לספוג ביקורות מצד הדמוקרטים, שרצו להשאיר את שיעור המסים הנמוך לבני מעמד הביניים



נשיא ארה"ב ברק אובמה רמז כי יתמוך בהארכת תוקפם של קיצוצי מסים מתקופת בוש לבעלי ההכנסה הגבוהה בארה"ב בתמורה להארכת ביטוח למובטלים והארכת קיצוץ המסים לבני מעמד הביניים, בסכום של 120 מיליארד דולר לשנה אחת - כך דיווחה בלומברג.




אובמה ציין כי יהיה מוכן להאריך את קיצוץ המסים לבעלי ההכנסות הגבוהות משכר, דיבידנדים, רווחים בשוק ההון ונכסים שלהם שווי של מיליוני דולרים לשנתיים נוספות. שיעור המס הנוכחי לבעלי ההכנסה הגבוהה, אותו אישר הקונגרס האמריקאי בשנת 2001 ושוב ב-2003, צפוי לעלות ב-31 בדצמבר.



"הפשרה הזו היא צעד חיוני בדרך להתאוששות כלכלית", אמר אובמה בראיון טלוויזיוני אתמול. אובמה אמר כי עדיין אינו מאמין שאפשר ורצוי לשמור על קיצוצי המסים באופן קבוע.



אובמה צפוי לספוג ביקורות מצד מפלגת הדמוקרטים, אשר מעוניינת היתה להשאיר את שיעור המסים הנמוך לבני מעמד הביניים, אך להעלות את המסים למשפחות המרוויחות למעלה מ-250 אלף דולר בשנה.



"אמרתי שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הטבות המסים לעשירים, אבל אמרתי גם שאנחנו חייבים למצוא כאן קרקע משותפת, כדי שנוכל שלא להעלות את המסים למשפחות ממעמד הביניים. העלה כזו עלולה לדרדר את הכלכלה האמריקאית", אמר אובמה.



דובר הבית הלבן הודיע כי צוות המשא ומתן של מפלות הדמוקרטים והרפובליקנים בנוגע להארכת קיצוץ המס מתקדם במגעים וימשיך לחפש פשרה בנושא. בתגובה לדברי אובמה, כתב פול קרוגמן בעיתון "ניו יורק טיימס" כי על אובמה להעלות את המסים לכל תושבי ארה"ב במקום להסכים להמשך קיצוץ המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully