וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה נוסף לאנלייט של אלוביץ': תקים 10 מערכות סולאריות בקריית ים

ליאור זנו

7.12.2010 / 11:07

החוזה בהיקף 400 מגה-וואט ובעלות של 6 מ' ש'; ההכנסות מוערכות במיליון שקל בשנה למשך 20 שנה



חברת , מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ' (44%), מדווחת הבוקר כי זכתה במכרז להקמת 10 מערכות סולאריות על גגות מבני ציבור בקריית ים, בהיקף כולל של 400 קילו וואט חשמל.



ההשקעה בהקמת המערכות על גגות המבנים מוערכת על ידי אנלייט ב-6 מיליון שקל, ובנוסף תשלם דמי שכירות לעיריית קריית ים שהיקפם לא מצויין בהודעת החברה. עם זאת, בפרויקטים מסוג זה נהוגדמי השכירות נעים לרוב בטווח של 15%-20% מהתקבולים. לגבי ההכנסות, מעריכה אנלייט כי מכירת החשמל מהמתקנים לחברת החשמל תניב לה 1 מיליון שקל לשנה, במשך 20 השנים הקרובות.



אנלייט פועלת בתחומי הפקת האנרגיה הסולארית בישראל ובאיטליה. לפני כחודש וחצי הודיעה החברה על זכייה במכרז להקמת 10 מערכות סולריות בקריית ביאליק וקבלת שני רישיונות להקמת מתקנים ביישובי רמת הגולן. עלות הקמת שני הפרויקטים עומדת על 23 מיליון שקל, והם צפויים להכניס לה יחד 4.2 מיליון שקל בשנה.



על פי קביעת רשות החשמל, קיימים תעריפים מיוחדים לרכישת חשמל הנוצר מאנרגיה סולארית. החשמל נרכש על ידי חברת החשמל בתעריף המיוחד והיא מחלקת את העלות העודפת בין כל צרכניה. התעריפים נקבעים על ידי הרשות על פי מילוי מכסות: ספקיות האנרגיה הסולאריות הראשונות שחותמות על חוזה עם חברת החשמל עד ל-50 מגה-וואט לשנים 2010-2011 יהנו מתעריף בסיסי של 1.49 שקל. לאחר שמתמלאת המכסה, מוזל התעריף ב-5% בכל פעם לפי המכסות הבאות: עד 65 מגה-וואט לשנת 2012; עד 85 מגה-וואט לשנת 2013; עד 100 מגה-וואט לשנת 2014.



בנוסף, כל מתקן שמבקשים להקים בישראל, זקוק לרישיון. יש להציג לרשות החשמל תוכנית עבודה מסודרת, הכוללת תוכנית מימון, ולהוכיח כי הקרקע עליה היא מתעתדת להקים את המתקן בבעלותה. אחרי קבלת הרישיון פנויה החברה לחתום על חוזה ל-20 שנה עם חברת החשמל, בתעריף שהינו בהתאם למכסה אליה הצליחה להגיע.



גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אמר כי "בהתאם למודל העסקי של החברה, אנלייט הרחיבה את פעילות התכנון, ההקמה והתפעול של מתקנים קטנים ובינוניים אל מעבר לשוק הישראלי, והודיעה לאחרונה על כניסה לשוק האיטלקי, בשותפות להקמת מערכות סולאריות בהספק מותקן כולל של כ- 15 מגה-וואט. כיום, מירב הפרויקטים שאנלייט מקימה הן בישראל והן באיטליה, נשארים בבעלות החברה, ומאפשרים לה ליהנות מהכנסות מובטחות וקבועות ממכירת חשמל בחוזים ארוכי טווח עם חברת החשמל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully