וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב שובר שיאים; מריל לינץ': יגיע ל-1,500 דולר שנה הבאה

סוכנויות הידיעות

7.12.2010 / 11:48

החוזים על הזהב למסירה בפברואר עלו היום לשיא של 1,429 דולר לאונקיה במסחר האלקטרוני בניו יורק



מחיר הזהב ממשיך לזנק היום לשיא של 1,429 דולר לאונקיה, על רקע הערכות שמא הבנק הפדרלי בארה"ב יגביר את רכישות האג"ח שעליהן הודיע בחודש שעבר. החששות מפני התפשטות משבר החוב באירופה הגבירו גם הן את הביקוש למתכת היקרה, הנחשבת למקלט בעיתות משבר.



הזהב נמצא בדרכו לרשום עלייה שנתית עשירית ברציפות. מחיר הזהב צפוי לעלות ל-1,500 דולר לאונקיה בשנה הבאה, עקב הביקוש מצד משקיעים ובנקים מרכזיים, על פי תחזית בנק אוף אמריקה מריל לינץ'.



ביום ראשון אמר יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי כי הבנק עשוי להגביר את רכישות האג"ח בסך 600 מיליארד דולר שעליהן הודיע בחודש שעבר. בקצב שבו אנחנו מתקדמים, ייתכן שיחלפו ארבע או חמש שנים עד שנחזור לשיעור אבטלה נורמלי של 5% או 6%", אמר ברננקי בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת הטלוויזיה cbs. רכישת אג"ח ממשלתיות נוספות מעבר למתוכנן "בהחלט אפשרית", הדגיש ברננקי, והוסיף כי הדבר תלוי ביעילות התוכנית הנוכחית ובתחזית לאינפלציה ולצמיחה.



החוזים על הזהב למסירה בפברואר עלו היום לשיא של 1,429.40 דולר לאונקיה במסחר האלקטרוני בניו יורק, לאחר שאתמול ננעלו בשיא של 1,416.10 דולר לאונקיה. החוזים למסירה מיידית נסחרים במחיר של 1,423.50 לאחר שעלו מוקדם יותר לשיא של 1,456 דולר לאונקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully