וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק המניות שבידי הציבור גדל באוקטובר ב-3% ל-500 מיליארד שקל - שיא מאז אוקטובר 2007

ואדים סבידרסקי

7.12.2010 / 12:11

תיק נכסים גדל ב-1% ל-2.496 טריליון שקל; נמשכת מגמה של הסטת כספים מפיקדונות לניירות ערך



לאחרונה נצפית מגמה חיובית בשווקי הון בארץ ובעולם, כאשר גם לאחר הטלטלה בשווקים עקב חששות מחזרת משבר חוב לאירופה, מגיעה מדד ת"א 25 לשיא של כל הזמנים. אופטימיות זו, המתגברת בשוק הישראלי גורמת להעברת כספים, שבידי הציבור, המופקדים בנכסים בטוחים אל עבר אתגרים מסוכנים יותר אך בעלי פוטנציאל תשואה גבוה יותר.



תופעה זו נמשכה גם בחודש אוקטובר, כאשר תיק נכסים של הציבור גדל ב-1% לעומת ספטמבר והסתכם בכ-2.496 טריליון שקל. בהשוואה לתחילת השנה, צמח תיק השקעות שבידי הציבור בכ-8.5%. אחזקות המנייתיות (מניות בארץ) של הציבור הסתכמו באוקטובר בכ-500.2 מיליארד שקל ורשמו שיא מאז אוקטובר 2007, ערב המשבר הפיננסי, אז הסתכמו בכ-514 מיליארד שקל. בהשוואה לחודש ספטמבר, גדל תיק המניות המקומיות של הציבור בכ-3%, ובהשוואה לתחילת השנה בכ-17.5% - כך נמסר מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.



תיק אגרות חוב סחיר שבידי הציבור גדל גם הוא, והסתכם בכ-542.8 מיליארד שקל - צמיחה של כ-1.4% לעומת ספטמבר, בכ-10.6% לעומת תיק אג"חי בתחילת 2010. כמו כן, אחזקות באפיק אג"חי צמוד גדלו ביותר מאשר אחזקות לא צמודות (2% מול כ-0.5%), וזאת בשל עליית מדד המחירים הצרכן המתמשכת בתקופה האחרונה.



לצד גידול באחזקות בניירות ערך של הציבור נמשך קיטון ברוב הנכסים הסולידיים ושווי מזומנים. מזומנים בידי הציבור קטנו בכ-1.3% לעומת חודש ספטמבר, מזומנים בחשבונות עובר ושב בבנקים קטנו בשיעור משמעותי יותר של כ-5.7% והשקעה במלווה קצר מועד (מק"מ) של המדינה קטנו בכ-7.4%.



השקעות תושבי ישראל בחו"ל הסתכמו בכ-271 מיליארד שקל ולא השתנו מאז חודש ספטמבר ואוגוסט. ככל הנראה, אי יציבות בבורסות אירופה מרתיע את המשקיעים המקומיים מהסטת חלק מתיקיהם להשקעות באזור זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully