וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בשוקי האג"ח באירופה לאחר ששרי האוצר החליטו לא להרחיב את קרן החילוץ

סוכנויות הידיעות

7.12.2010 / 14:12

התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד, פורטוגל, יוון איטליה ואירלנד עולות לרמות הקרובות לשיא



התשואות על האג"ח הממשלתיות בגוש היורו עולות היום, לאחר שבפגישתם אתמול החליטו שרי האוצר לא לנקוט בצעדים נוספים להרגעת משבר החוב, בטענה כי קרן החילוץ בסך טריליון דולר מספקת לפי שעה.



"אין לנו שום החלטה חדשה להודיע לכם", אמר ז'אן קלוד יונקר, יו"ר פורום שרי האוצר של גוש היורו, בתום פגישתם בת חמש השעות של השרים אתמול.



בתגובה להודעה, נרשמו ירידות בשוקי האג"ח הממשלתיות של פורטוגל, ספרד, יוון אירלנד ואיטליה. התשואות על האג"ח לעשר שנים זינקו לרמות הקרובות לשיא, והיום הן ממשיכות לעלות. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד לעשר שנים עולה כעת ב-0.16% ל-5.236%; התשואה על האג"ח לעשר שנים של פורטוגל עולה ב-0.11% ל-5.809%; התשואה על האג"ח של אירלנד לעשר שנים עולה ב-0.02% ל-7.940%; התשואה על האג"ח של יוון לעשר שנים עולה ב-0.03% ל-11.427%.



המשקיעים הביעו אכזבה לאחר שבימים האחרונים אמרו גורמים בגוש היורו כי יש להגדיל את קרן החילוץ, אשר הוקמה בחודש מאי בעקבות המשבר ביוון. שר האוצר של בלגיה, דידייה ריינדר אמר לעיתונאים ביום שבת כי יש להרחיב את הקרן, אולם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתנגדת לרעיון זה.



יונקר אמר כי השרים דנו במצבן של ספרד ופורטוגל וערכו דיונים ארוכים עם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, בנוגע למצבה הכלכלי הכללי של אירופה. היום יתכנסו שרי האוצר של 27 מדינות האיחוד האירופי לדיונים אשר במרכזם בוודאי יעמוד משבר החובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully