וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי שקלאר מבקש ממנכ"ל הכנסת לסיים החקיקה בנוגע לרשות עד סוף השנה

אופיר בר-זהר

7.12.2010 / 14:24

הח"כ אילן גילאון: "חתימת ההסכם עם העיתונאים לפני הדיון בוועדת העבודה - ביזוי הכנסת"



מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מבקש מיו"ר הכנסת רובי ריבלין להביא לסיום הליכי החקיקה בנוגע לרשות השידור עד סוף השנה, על מנת שהרפורמה תוכל לצאת לדרך. ח"כ אילן גילאון האשים את שקלאר בחוסר תום לב וביזוי הכנסת, מאחר וההסכם עם העיתונאים נחתם לפני הדיון המתוכנן בוועדת העבודה.



שקלאר כתב לריבלין בנושא העברת החקיקה כי "אני חושש שהמאמצים המרובים להבאת ההישג ההיסטורי ולהגשמת תכנית רפורמה ראשונה לאחר 45 שנה, עלולים לרדת לטמיון אם לא נשכיל למנף את הסכמי ההבראה מול העובדים לרפורמה יסודית בשידור הציבורי. אנו חייבים לסיים את תהליכי החקיקה הנדרשים עד 31.12.10 כדי שהרשות תוכל לפעול במתכונתה החדשה החל בשנת 2011. המימון הכרחי לביסוס תשתיות התוכן ובמיוחד להתחלת תהליך הפרישה של העובדים. ללא מהלך הפרישה - הרפורמה תיתקע".



במקביל הוציא חבר הכנסת אילן גילאון הודעה שבה הוא מאשים את שקלאר בחוסר תום לב ובביזוי הכנסת. גילאון כתב כי "בטיוטת ההסכם (בין העיתונאים להנהלה - א"ב) אותרו סעיפים שונים שיש בהם פגיעה קשה במעמד העובדים ובחופש העיתונות כאשר הבעייה המרכזית נעוצה במה שמכונה 'הסכם לעובדי דור ב' - עובדים חדשים אשר יתקבלו בשכר מינימום וייחשבו כעובדים זמניים במשך 5 שנים. לבקשתו של מר שקלאר נדחה הדיון המקורי ונקבע לתאריך 08/12/10 תוך התחייבות בפני יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ שלא לעשות כל צעד שיוביל לחתימה על הסכם טרם ישיבת הוועדה. חרף זאת, בתאריך 05/12/10 נחתם הסכם בין הצדדים ביוזמתו של מר שקלאר".



לפי גילאון "יוזמה זו מעידה על הפרה גסה ובוטה של ההתחייבות מצידו של מר שקלאר ויש בכך להטיל דופי על אמינותו כבעל משרה בכירה בשרות הציבורי בכלל וכמנכ"ל רשות השידור בפרט. חמור מכך, מדובר בביזוי הכנסת ובכוונתי לבקש דיון מיוחד במהלכו אגיש תלונה על כך בפני השר הממונה על רשות השידור".



מרשות השידור נמסר בעניין כי "היות שלא נתקבלה בלשכת המנכ"ל פנייה מסודרת בעניין, לא נוכל להתייחס לדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully