וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות יחייב טעינה מנוהלת למכונית חשמלית

דניאל שמיל

7.12.2010 / 14:44

חברות ניהול טעינה - ביניהן בטר פלייס - יתווכו בין חברת החשמל לצרכנים



משרד התשתיות מוציא לשימוע את העקרונות לטעינת מכונית חשמלית, שנחשפו לראשונה ב-themarker. שני עקרונות היסוד עליהם מתבססת תוכנית המשרד הם בטיחות, למשתמשים ולעוברי האורח וכן "פיקוח וניהול העומסים על רשת החשמל המקומית והארצית".



חברות מסוג חדש לניהול טעינה יתווכו בין לקוחות שיהיו מעוניינים בכך ובין חברת החשמל. בטר פלייס תהיה אחת החברות הראשונות שיפעלו בתחום זה. בכוונת משרד התשתיות להקים "רשת חכמה" במשק החשמל בישראל השולטת על אספקת החשמל בהתאם לצורכי המשתמש. בשלב הראשון, תינתן עדיפות לצריכה ביתית או עסקית על פני טעינת מכוניות.



עם זאת, הטעינה המנוהלת לא תתחיל מיידית, ותתבצע בהתאם לכניסת המכוניות החשמליות למשק בישראל. מערכות בקרת הטעינה יוקמו בתחילה באזורים צפופים, בהם צפוי ריבוי יחסי של מכוניות חשמליות. באזורים אחרים תותר טעינה מרשת החשמל הציבורית.



מתקני הטעינה יוקמו על ידי חברת החשמל באזורים ציבוריים, ועל ידי חברות מתמחות בשטחים פרטיים. התקנת יחידת הטעינה תהיה בידי בעל רישיון לחשמלאי מוסמך. חברת החשמל תהיה הבעלים של עמדות טעינה בשטח הציבורי.



עוד מכריז משרד התשתיות על "גישה חופשית" בה כל ספק טעינה יוכל להעניק שירות בכל עמדת טעינה, גם ללקוחות מזדמנים. לכן, יוחלט על תקן אחיד להתחברות למערכות טעינה. החלוקה דומה לחלוקה בתחום האינטרנט: ספק לעומת תשתית. במקרה זה, חברת חשמל וחברת ניהול טעינה, שתפקידה מזכיר את זה של ספק האינטרנט. ההבדל הוא שחברת ניהול הטעינה תוכל להציע את שירותיה בכל מקום.



חברות ניהול הטעינה יצטרכו לקבל רישיונות מהמדינה, אך בעלי המכוניות לא יהיו חייבים להתקשר איתם, ויוכלו לעבוד ישירות מול חברת החשמל. הטעינה של מכוניות חשמליות תהיה יקרה יותר ממכוניות פרטיות, והמחיר יכלול את עלות ההקמה של עמדות טעינה, תחזוקתן וכן את מחיר החשמל עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully