וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון וועדת הכלכלה דואגים למחירי החלב

ועדת הכלכלה אישרה שינויים שנועדו לטפל במשק החלב במטרה להסדיר מחירים, להבטיח אספקה סדירה ולדאוג לתנאים הולמים ליצרנים ולמחלבות. השר שמחון: אם המחיר יעלה - נחזירו לפיקוח

"אם יסתבר שמחירם של מוצרי חלב מסויימים עלה באופן חריג – נחזיר אותם לפיקוח" – כך אמר היום (שלישי) שר החקלאות שלום שמחון, בדיון שנערך בוועדת הכלכלה על הצעת חוק תכנון משק החלב. בפתח הדיון ביקש היו"ר ח"כ אופיר אקוניס לדעת מהי התועלת שתצמח לצרכן מהחוק. "לא מעניינים אותי האינטרסים של החברות הגדולות וגם לא האינטרסים של הפקידים, אלא רק האינטרס של הצרכן", הבהיר, "החוק צריך לצאת מכאן כך שהצרכן ירוויח ממנו".

שמחון השיב לאקוניס ואמר כי השאלה במקומה. לדבריו, "מדינת ישראל הצליחה להקים את משק החלב הטוב ביותר בעולם והחוק נועד לאפשר יציבות של משק החלב לאורך זמן. אנחנו מקווים שתתפתח גם תחרות משוכללת, שתאפשר הורדת מחירים לצרכן".

השר שמחון אף התייחס לפרסומים בדבר עליות המחירים של מוצרי החלב, ואמר כי משרדו מכין דו"ח מיוחד בנושא מחירי מוצרי החלב, שיוגש לוועדה. לדבריו, הדו"ח יוגש גם לוועדה לביקורת המדינה שקיימה דיון בנושא.

נציגי משרד החקלאות הסבירו בדיון כי הצעת החוק נועדה לפתח, לייעל ולבסס את משק החלב, תוך הבטחת איכות ובטיחות בייצור ובשיווק. בהצעת החוק נכתב, כי המטרה היא "להבטיח אספקה סדירה של חלב ומוצריו, תוך הבטחת מחירים נאותים ליצרנים, למחלבות ולציבור ותנאים הולמים לפעילות היצרנים והמחלבות".
במהלך הדיון אישרה הוועדה סעיפים הקובעים את העונשים שיוטלו על מפרי החוק. כמו כן קבעה הוועדה להטיל על נושאי המשרה בתאגידים אחריות אישית לפקח על כך שהתאגיד לא יבצע עבירה על החוק.

בנוסף לכך דנה הוועדה בהוראת מעבר שנועדה לקבוע את מנגנון העדכון למחיר שמשלמות המחלבות לרפתנים עבור החלב הגולמי. לפי הצעת משרד החקלאות, מנגנון העדכון הקיים יישמר למשך 6 שנים, ולאחר מכן המחיר יעודכן בנוהל שייקבע בתקנות על ידי שרי האוצר והחקלאות.

היו"ר אקוניס שב וביקש לדעת מה יהיו ההשלכות על הצרכנים. רפרנטית החקלאות של משרד האוצר, דניאלה גרא, הסבירה כי הרעיון הוא להכניס את מחיר המטרה לפיקוח. "האינטרס של המגדלים הוא להעלות את המחיר", אמרה אל מול קריאות נציגי ארגון מגדלי הבקר והתאחדות החקלאים שתמכו במהלך, אך לא באורך תקופת הביצוע.

ח"כ שי חרמש הציעה פשרה לפיה מנגנון העדכון הקיים יישמר ל-8 שנים, ולא ל-6 שנים לפי הצעת החוק, הצעה שלבסוף אושרה על ידי הוועדה, אולם תחת אזהרתו של השר שמחון כי סטייה מהצעת החוק תאלץ ככל הנראה אותו או את שר האוצר להגיש הסתייגות או אפילו למשוך את החוק. בהתאם לכך, הודיעה נציגת משרד האוצר כי היא מבקשת לשמור לשר האוצר את הזכות להגיש הסתייגות לסעיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully