וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח לאומי: נפגעי השריפה יזכו ליחס מיוחד

הביטוח הלאומי יפעל לסיוע לנפגעי השריפה ויקל על העבודה מולו ככל שניתן, כך הנחו אנשי המוסד בשטח. בין ההקלות, "מסלול ירוק" לתושבים וניידת שירות שתעניק ייעוץ

מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני, ערכה היום (שלישי) ביקור ביישובים שנפגעו מהשריפה שהשתוללה באזור הכרמל והנחתה את האנשים בשטח לפעול לסיוע לנפגעי השריפה בכל הנוגע למוסד שבניהולה. המנכ"לית נפגשה עם ראשי מועצות וגורמי רווחה וקהילה כדי לעמוד על הצרכים הדחופים של התושבים שנפגעו באסון. בתום הפגישה מסרה דומיניסיני שהביטוח הלאומי יתאים את פעילותו לצרכים הדחופים של תושבי אזור האסון, כדי להקל ולסייע לתושבי האזור שנקלעו לקשיים עקב פינוי מהבית או אי יכולת לעבוד.

במסגרת זו הונחו הגורמים המקצועיים במוסד כי מקבל קצבה כלשהי שנקלע לקשיים כספיים, יוכל לקבל מקדמה ע"ח קצבת חודש דצמבר, וכי מי שיבחר בכך, יוכל לקבל מוקדם את תשלום קצבת אבטלה או הבטחת הכנסה המגיעה לו, כי אי התייצבות בשירות התעסוקה השבוע לא תפגע בקצבאות של הזכאים לקצבת הבטחת הכנסה או לקצבת אבטלה, וכן, כי מי שנקלע למצב כלכלי קשה עקב המצב, ואין לו הכנסות כלשהן, יהיה זכאי לקצבת הבטחת הכנסה למשך עד חודשיים ע"פ התנאים בחוק.

בנוסף להנחיות אלו הורתה המנכ"לית לתגבר את נקודות השירות בישובי חוף הכרמל והחל ממחר תבקר ניידת שירות של הביטוח הלאומי ביישובים בחוף הכרמל. מחר תבקר הניידת בקיבוץ בית אורן, שם יקבלו התושבים הסברים וסיוע כדי למצות את זכויותיהם בביטוח הלאומי. וכמו כן יתוגברו הביקורים של מתנדבי הייעוץ לקשיש אצל זקנים הגרים בישובי האסון.

מנהלי הסניפים באזור האסון הונחו ע"י המנכ"לית לקיים מסלול ירוק ומקוצר לפונים מהאזור, וכמו כן הם עומדים בקשר רצוף עם ראשי היישוב.

בנוסף, הונחו גורמי המקצוע האחראים על הקרנות השונות לפיתוח שירותים לנכים ולקשישים, לערוך פגישות מזורזות עם ראשי היישובים, כדי לבחון צרכים ואפשרויות סיוע במסגרת מבצע מיוחד שייקרא "מוקד פיתוח עירוני כולל". בין היתר, יזורזו פרויקטים לפיתוח שירותים לנכים ולזקנים, ויועמדו יועצים מיוחדים לרשויות המקומיות מטעם הקרנות. כך למשל יזכו היישובים עוספיה ודליית אל כרמל ליחס מיוחד ויתמקדו בהם בפרויקטים בתעסוקה למובטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully