וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: הצעת חוק לביטול נציבות הדורות הבאים בכנסת

צבי זרחיה

7.12.2010 / 15:58

בעד הצעת החוק הצביעו 22 ח"כים מול 5 שהתנגדו



מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה הצעת חוק לביטול נציבות הדורות הבאים בכנסת. בעד הצעת החוק הצביעו 22 ח"כים מול 5 שהתנגדו. כעת, תוחזר הצעת החוק אל ועדת הכנסת שתדון בה לקראת העלאתה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.



■ מדוע בוטלה נציבות הדורות הבאים ומה זה אומר על עתידה של המדינה?

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), שהגיש את הצעת החוק אמר כי "החוק להנהגתו של נציב הדורות הבאים בכנסת שהתקבל בשנת 2001 היה תקלה קשה מאוד שבו מתמנה "קומיסר" שיושב מעלינו, בעוד אנו נבחרי הציבור. הוא יושב מעלינו והוא אמור לדאוג לדורות הבאים. משמע אנו לא מסוגלים ולא חושבים ולא עושים זאת". לאותו נציב גם ניתנת כנראה הנבואה שהוא הרי יודע יותר טוב מה לעשות לדורות הבאים".



ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "לא היה פה פקיד קומיסר ולא היה מי שעמד מעל הכנסת ופסל חקיקה של הכנסת. היתה פה מערכת של עזר, של סיוע לכנסת במשהו שלמרבית הצער לא רק הכנסת אצלנו אלא מערכות פרלמנטריות בעולם כולו לא מצליחות בו ואני מתכוון לחשיבה ארוכת טווח".



ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "מימוש מוסד נציבותהדורות הבאים לא היה מוצלח בכנסת אולי גם מבחינת היקפו והיומרה שלו אבל היה הישג ענק בראייה לטווח הארוך".



יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), אמר כי "לדעת רבים מהחברים לא צריכה להיות פונקציה של נציב הדורות הבאים. כי קומיסר לדורות הבאים הוא איזשהו גוף המתפרש כגוף העולה על הכנסת או אינו מאפשר לכנסת לקבל החלטות". עם זאת, ריבלין הציע לאמץ הצעת היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, להכניס לחוק הכנסת הצהרה המדברת על הצורך לתת את הדעת על השפעתם של חוקים על הדורות הבאים, ולשם כך לאפשר למנגנון מסוים בכנסת - בכל פעם שידרש הדבר - להיזדקק למערכות בכנסת או למערכות חיצוניות על מנת שידונו בכל עת שיש צורך בהשפעה של הצעת חוק על הדורות הבאים". לדברי ריבלין, ח"כ לוין רואה הצעה הזו ברוח חיובית וזהו הפתרון המתאים.
.
ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר כי לכנסת אין בעייה עם נציב הדורות הבאים אלא עם הדורות הבאים. מה שמאפיין את המדיניות שלנו כמחוקקים במשטר פרלמנטרי היא התכונה של ללכת, לגמור מהר ולרוץ ולספר לחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully