וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין - הטירוף הבא בחיפושי הגז כבר פה

צחי כהן

7.12.2010 / 17:00

אי.די.בי השקיעה כ–17 מיליון שקל בקידוח מודיעין בשבוע החולף. הערב תפקע אופציה 6 של מודיעין, האם דנקנר ימשיך להשקיע? סיכוי סביר. צחי כהן מביט על אסדת המזומנים החדשה

יחידות ההשתתפות של מודיעין אנרגיה מעוררות בימים האחרונים תשומת לב ערה במיוחד. קבוצת אי.די.בי פיתוח בשליטת נוחי דנקנר, בעלת השליטה במודיעין במשותף עם היזם צחי סולטן, רכשה יחידות בכ–17 מיליון שקל. לכך הוסיפה אי.די.בי פיתוח סכום קטן של 1.9 מליון שקל ברכישת מודיעין אופציה 6 שתפקע הערב.

אי.די.בי. פיתוח מחזיקה, נכון להבוקר, כ–688 מיליון אופציות 6 שאם יומרו ליחידות השתתפות של מודיעין יצריכו השקעה של כ–23 מיליון שקל נוספים. וזאת עלינו לדעת – גם ללא רכישת המניות ואפשרות המרת האופציות, אי.די.בי פיתוח שותפה בשליטה במודיעין או במה שהציבור מכנה – חברת הניהול של השותפות. אם תרצו, גם ללא רכישת היחידות והמרת האופציות, הרווח של אי.די.בי מובטח אם אכן מודיעין תמצא גז. לצחי סולטן המחזיק ב–49.5 מיליון אופציות, ידרשו כ–1.7 מיליון שקל להפוך את האופציות ליחידות.

קידוחים, סקרים וסיפורים

מודיעין אמורה לקדוח באזורים ימיים ולפרסם בקרוב סקר סייסמי על הציפיות מהקידוחים. מבלי להיכנס לתוצאות הסקר שאינן ידועות - וכל מי שחושב שהוא יודע טועה ומטעה - רכישת היחידות במודיעין ואפשרות מימוש האופציות מעניינים. תשומת הלב נובעת מציפיות לפרסומים בעתיד ופמפום מעשיות במטרה להרוויח כסף קל. עניין שגרתי במניות הגז.

עד הערב בזמן מועד פקיעת אופציה 6, מחויבת ממודיעין לשמור על שתיקה קפדנית, אחרת רשות לניירות ערך עלולה לנקוט נגדה בצעדים קשים. במודיעין יודעים זאת היטב ולכן בתגובה לפנייתנו היום לא הסכימה אחת הבכירות בחברה, גל רייטר, לענות לשאלות. גב' רייטר הסכימה עם המסקנה ש"השקעת 17 מיליון שקל ביחידות מודיעין ואפשרות מימוש האופציה, אם תמומש, יהוו סוג של הבעת אמון בחברה". מעבר לכך - דממה מוחלטת.

מבחינת הציבור, עצם ההשקעה של אישיות כלכלית כנוחי דנקנר הפכה את סיפור מודיעין ללוהט. בפורומים השונים יודעים לספר שדנקנר כבר יודע שיש גז בקידוחי מודיעין – והוא לא יודע. ברור שאם ימים ספורים אחרי שהאופציה תתממש ואחרי הרכישות שבוצעו תתפרסם הודעה על סימני גז או סיכוי לגז, השוורים ישתוללו והתקשורת תרמוז - ולא בעדינות - כי דנקנר ידע ולכן קנה. מה שבדיוק לא מתאים למנהל ישר כסרגל בקונצרן הגדול בישראל.

גז עוד אין – כסף קל יש

מודיעין לאחר המרת אופציה 6, בהנחה שתמומש, תהפוך לחברה עתירת ממון מחד עם כמות מניות אדירה מאידך, בגלל כמות מניות אדירה נוספת שתיווצר מהמרת האופציות. יש לכך השלכות מיידיות על המסחר הצפוי במודיעין. יתכן שחלק מבעלי האופציות יבקשו למכור מניות ולהקטין אחזקותיהם דבר שיגרום לירידת המניה. מאידך בשוק מניות חיובי ספיגת עוד מניות אינה משימה בלתי אפשרית. אולם סביר שבעלי השליטה השקיעו שלא במטרה להפסיד.

כך או אחרת, סיפור אסדת המזומנים של מודיעין יככב בזמן הקרוב הרבה לפני שתמצא גז. מי אמר שצריך למצוא גז אם מוצאים בנחת כסף מזומן?


* עו"ד צחי כהן, מנהל היחידה ללימודי חוץ במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully