וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מנסה לעצור התייקרות מוצרי החלב: יש לפקח על התמורה שמשלמות המחלבות ליצרנים

עמירם כהן

7.12.2010 / 17:14

מחירי מוצרי החלב עלו בחודשים האחרונים ב-20%-50%; שמחון: נחזיר לפיקוח מוצרים שמחירם יעלה באופן חריג



בדיון שקיימה היום ועדת הכלכלה של הכנסת ב"חוק החלב", תבע משרד האוצר להכניס תחת פיקוח את התמורה (מחיר המטרה) שמשלמות המחלבות ליצרנים עבור רכישת חלב גולמי וזאת כדי לעצור את התייקרות מוצרי החלב שמחיריהם עלו בחודשים האחרונים ב-20%-50%.



יצרני החלב שיוצגו בדיון בידי מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר, יעקב בכר, התנגדו לדרישה וטענו כי התמורה שהם מקבלים מהמחלבות מבוססת על נוסחה, הנגזרת מעלויות יצור החלב, נוסחה המוסכמת על משרד החקלאות, היצרנים והמחלבות, וליצרנים אין כל שליטה על מחיר החלב ומוצריו.



נציגת האוצר לענייני חקלאות, דניאלה גרא, שהציגה בוועדה את דרישת האוצר, טענה כי ליצרני החלב יש אינטרס לייקר את החלב ועל כן יש להכניסו תחת פיקוח. שר החקלאות, שלום שמחון, אמר בוועדה כי משרדו עורך סקר ומכין דו"ח על התייקרות מוצרי החלב שיוגש בקרוב לוועדה. לדבריו, אם יתברר כי במוצרי חלב מסוימים חלה עלייה חריגה - המוצרים יוחזרו לפיקוח. עוד אמר שר החקלאות כי מטרתו של החוק לאפשר יציבות לאורך זמן במשק החלב ולמנוע ממנו זעזועים כגון התייקרות חריגה במחירים ולהבטיח אספקה סדירה של מוצרי חלב לציבור תוך הבטחת תמורה הולמת ליצרנים ולמחלבות.



הוועדה, בראשות ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), דנה גם במנגנון העדכון החדש שהציע משרד החקלאות למחיר המטרה. משרד החקלאות הציע כי מנגנון העדכון הקיים יישמר 6 שנים נוספות כדי לאפשר ליצרנים ולמחלבות להסתגל אליו. יצרני החלב טענו כי על המנגנון הקיים להישמר ל-15 שנה נוספות כפי שהוסכם בינם לבין תנובה, המחלבה הקולטת את מרבית החלב שהם מייצרים. לבסוף קיבלה הוועדה הצעת פשרה שהגיש לה יו"ר הלובי החקלאי ח"כ שי חרמש (קדימה) לפיה מנגנון העדכון הקיים ישמר ל-8 שנים נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully