וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה נלחמת באבטלה: מפחיתה את אשרות העבודה לזרים

חיים ביאור

7.12.2010 / 17:41

הרקע להקטנת המכסה: אבטלה, מצבה הכלכלי הקשה של אירלנד והאווירה האנטי איסלמית של תנועות קיצוניות שונות



בריטניה תפחית משמעותית את מספר הזרים בעלי הכישורים המקצועיים שיורשו לעבוד בה. הדבר ישפיע, בין היתר, על חברות ישראליות, לרבות היי-טק, הנוהגות להציב עובדים מטעמם במדינה זו.



לדברי עו"ד צבי קן תור, מומחה בתחום הצבת עובדים בחו"ל (רילוקיישן), הוועדה לייעוץ בתחום ההגירה הפועלת בבריטניה, פירסמה בימים אלה הנחיות שצפויות להפחית את מספר האזרחים הזרים הנכנסים למדינה זו לצורך עבודתם כמומחים, החל מאפריל 2011. הוועדה המליצה להפחית את המכסה השנתית של האשרות לעובדים מומחים ל-40 אלף בשנה לעומת 50 אלף כיום, ולשקול בעתיד קיצוץ נוסף במכסת האשרות.



מדי שנה שנה מתירה רשות ההגירה הבריטית לכ-50 אלף עובדים המוגדרים כ"בעלי כישורים מעל הממוצע", להיכנס לשטחה ולעבוד באמצעות אשרות מקבוצת tier 1 או מקבוצת tier 2. מטרת ההמלצות היא להשיג הפחתה משמעותית של ההגירה לבריטניה ממדינות זרות, כדי להקטין את הנטל על השירותים הציבוריים, ובעיקר שירותי הרווחה, נושא שעלה בבחירות האחרונות לפרלמנט.



לדברי עו"ד קן-תור, 400-500 עובדים ישראלים (לא כולל ישראלים בעלי דרכון אירופי) בעלי מקצועות נדרשים מוצבים כיום בבריטניה, מהם שליש אנשי היי-טק, רבע אנשי טלוויזיה, בידור, תיאטרון ומוסיקה והיתר עובדי פיננסים בתחום הביטוח, בתי השקעות וקרנות גידור.



"פרסום הנחיות הוועדה יחייב את החברות הישראליות השולחות עובדים לבריטניה, לכלכל את צעדיהן אחרת", טוען עו"ד קן תור. לדבריו, החברות יצטרכו להתחיל בהליך של בקשת האישור לעובדיהם לעבוד בבריטניה במועד מוקדם יותר, מכיוון שלנוכח ההחניות החדשות, המכסה השנתית של האשרות תמוצה במהירות רבה יותר. לדבריו, הבריטים ימשיכו לתת פטור מהמכסה ליזמים שיוכיחו כי הם משקיעים בעסק (או עסקים) במדינה לפחות 800 אלף ליש"ט, ספורטאים, אנשי דת ועובדי חברות בין לאומיות בעלי אשרת עבודה לתקופה של פחות משנה אחת.



דו"ח הוועדה מציין שהמטרה המוצהרת של ממשלת בריטניה היא להגיע עד שנת 2014 למספר מהגרים שנתי נמוך מ-10 אלפים בשנה לשם כך הוועדה הוסיפה עוד כמה הנחיות, כגון קביעת רף מינימלי שרק מעליו ניתן יהיה לשלם שכר לעובד.



לדברי קן תור, הרקע להקטנת המכסה של העובדים המקצועיים בבריטניה הוא הגידול באבטלה, מצבה הכלכלי הקשה של אירלנד השכנה והאווירה האנטי איסלמית שמפיצות תנועות קיצוניות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully