וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש: שיעור הריבית על הגשת ערעורי מס שהתגלו כסרק יהיה גבוה ב-30% מהריבית החוקית

שני שילה

7.12.2010 / 18:36

כל עוד המחוקק לא קבע הסדר באשר לתשלומי הריבית, בית המשפט צריך להטיל ריבית הרתעתית



השופט מגן אלטוביה הביע השבוע את מורת רוחו בנוגע לערעורי סרק המוגשים לבית המשפט בכל הקשור לגביית מס. לדבריו, כל עוד המחוקק לא קבע הסדר באשר לתשלומי הריבית שישולמו על ערעורים אלו וכאשר בית המשפט מוצא כי מדובר בערעורי סרק, הרי שבית המשפט צריך להטיל ריבית הרתעתית על ערעורים אלו.



השופט דן בשמונה ערעורים שונים שהגישו "פלקובי חברה לבניין והשקעות בע"מ", "אגם חברה לבניין", אליהו יעקובי, וגדי מכלוף, באשר לגביית המס על ידי פקיד השומה של נתניה במהלך השנים 1994 ועד לשנת 2001.



בפסק דינו כתב השופט אלטוביה: "אופיין של הטענות, דלות התשתית הראייתית ויותר מכך, העדרה של תשתית לביסוס מרבית הטענות, העדרה של מישנה סדורה בקשר עם הטענות שהעלו המערערים, העדר התייצבות אחד המערערים לדיון ומשך הזמן הרב שבו התנהלו הערעורים בבית המשפט" הביאו אותו למסקנה כי מדובר בהליכי סרק.



לדבריו, בנסיבות הללו יש לקבוע באופן חריג, וכל עוד לא יסדיר המחוקק את הריבית שיש לשאת בגין ערעורים אלו, הרי שיש לקבוע ריבית הרתעתית כאמור. לכן, קבע השופט אלטוביה כי המערערים ישלמו ריבית שנתית חריגה של 30% משיעור הריבית החוקית שתתווסף לחובות המס ולהפרשי ההצמדה מיום הגשת הערעורים.



בנוסף הטיל השופט על המערערים הוצאות משפט ושכר טרחה גבוהים. בין היתר, על "פלקובי חברה לבנין והשקעות בע"מ", הטיל השופט סכום של 118 אלף שקל הוצאות ושכר טרחה שעליה לשלם לפקיד השומה נתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully