וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרבית הרכוש שנשרף וניזוק בקיבוץ בית אורן לא היה מבוטח

עמירם כהן

7.12.2010 / 19:26

הקיבוץ בוטח בחברת ביטוח חקלאי ב-12 מיליון שקל - בעוד שהנזק עשוי להגיע ל-70 מיליון שקל



קיבוץ בית אורן - הנפגע הגדול בשריפה בכרמל - בוטח ב-12 מיליון שקל בלבד, בעוד שהנזקים לתשתיות החקלאיות, למבנים, לתעשייה ולעסקים אחרים שבבעלותו עלול להגיע ל-70 מיליון שקל.



דורון סט, יו"ר חברת "ביטוח חקלאי", המבטחת את המבנים והתשתיות בקיבוץ ורכוש אחר שבבעלותו, סירב להתייחס לנתונים, אך אמר כי החברה נערכת לסייע לקיבוץ מול הגורמים הממשלתיים להגדלת הפיצוי על כל הנזקים שלא עמד מולם ביטוח. "אני מעריך שיתגלגלו תביעות מול המדינה ובקק"ל ואנחנו נסייע לקיבוץ ככל שנוכל", אמר סט.



עוד אמר סט כי הלקח לקיבוצים ממקרה בית אורן הוא, שצריכה להיות מעורבות ניהולית בהחלטות בנושאים ביטוחיים: "את ההחלטות חייב לקבל הדרג הניהולי הבכיר ביותר בקיבוץ ואין להשאיר ההחלטות בתחום הביטוחי בידי בדרג במקצועי של מנהלי חשבונות והתוצאה במקרים כאלה, כפי שאנחנו רואים בבית אורן, שהכיסוי הביטוחי לא עונה על הנזק".



לדברי סט גורמי הביטוח בחלק מהקיבוצים מתפתים להנחות של 30%-20% בפרמיות שהם משלמים "מחאפרים וסוכנים מפוקפקים שנכנסו לענף" כהגדרתו, שמשלמים, אם בכלל, לאחר 3 שנים".



לדבריו ביטוח חקלאי כבר החל בהעברת מקדמות לחברי הקיבוץ על חשבון הפיצויים שהם יהיו זכאים להם מהחברה כדי שלחברים יהיו שמיכות ובגדי חורף וציוד ציוד חיוני שנשרף כולו באסון. עוד אמר כי בחלק מהקיבוצים שעשו הסדרי חובות הפוליסות עדיין משועבדות לבנקים. עשינו בנושא הזה פעולת חירום מול בית אורן, אבל כל הקיבוצים חייבים לעשות את הצעדים הדרושים כדי לטפל בשעבודים הללו.



לדברי סט חשיפת ביטוח חקלאי לאסון לא גדולה והחברה ערוכה עם רזרבות מספיקות לעמוד בכל התחייבותה למבוטחים.



חברת "ביטוח חקלאי" היא בבעלות קיבוצי התנועה הקיבוצית והמושבים השיתופיים (50%) וחברת הביטוח מגדל (50%) ועוסקת בכל ענפי הביטוח עם התמחות בביטוחים במגזר ההתיישבותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully