וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס מזהירה: הארכת קיצוצי המסים של בוש עשויה לפגוע בדירוג האשראי של ארה"ב

רויטרס

7.12.2010 / 21:28

ממשל אובמה הגן היום על החלטתו להאריך את קיצוצי המסים של בוש, בטענה כי לא יחריפו הגירעון



הארכת קיצוצי המסים של ממשל בוש, עליה הסכים אתמול נשיא ארה"ב ברק אובמה עם הרפובליקאים בקונגרס, עשויה לפגוע בדירוג האשראי של ארה"ב בטווח הארוך, אם יישארו קבועים – כך הזהירה היום סוכנות הדירוג מודי'ס, שציינה כי קיצוצי המסים עשויים להחמיר את הגירעון התקציבי של ארה"ב.



סטיבן הס, האנליסט הראשי של מודי'ס לאג"ח ממשלתיות של ארה"ב, אמר לרויטרס כי הוא אינו צופה שינויים בדירוג האשראי של ארה"ב ב-18 החודשים הקרובים, אולם הוא "חושש מפני מה שעלול לקרות בעוד שנתיים, כשהקיצוצים יפוגו". "התזמון בו יפוגו הקלות המס, בעוד שנתיים, הוא מסובך מאוד מבחינה פוליטית, לאור הבחירות הנשיאותיות של נובמבר 2012", אמר הס.



"איננו יודעים האם קיצוצי המסים יוארכו שוב, או יוארכו בחלקם", ציין הס, ואמר כי למרות שיספקו עידוד מסוים לצמיחה בטווח הקצר, בטווח האורך הם יפגעו במצבה התקציבי של ארה"ב. "יש לנו חששות בנוגע לדירוג של ארה"ב בטווח הארוך, וארה"ב אינה מפיגה אותם. אנחנו מחכים לראות האם בשנתיים הקרובות היא תטפל באותן בעיות", אמר הס.



הבית הלבן הגן היום על החלטתו לתמוך בדרישת הרפובליקאים להאריך את תוקפם של קיצוצי המסים מתקופת בוש, גם לבעלי ההכנסה הגבוהה בארה"ב, בתמורה להארכת תוקף הרחבת קצבאות האבטלה והחלת תמריצים נוספים לכלכלה האמריקאית, בטענה כי לא יחמירו את הגירעון התקציבי של ארה"ב.



מדובר בוויתור עקרוני משמעותי של אובמה, שמאז מסע הבחירות שלו קורא להגדלת מיסוי העשירים, והקלת המיסוי על המעמדות הנמוכים יותר. ויתור זה משמעותי גם בתוך המפלגה הדמוקרטית, התומכת ברובה במדיניות המקורית של אובמה. אף שאובמה הגיע להסכם עם הרפובליקאים, הדמוקרטים בקונגרס טרם הביעו אף הם את הסכמתם.



אובמה ציין כי אף שאינו אוהב חלק מרכיבי התכנית, הוא נאלץ להתפשר על מנת למנוע את ביטולן של הטבות רבות לבעלי הכנסות נמוכות ובינוניות, כמו גם למובטלים. "זה לא מושלם, אך הפשרה הזו היא צעד חיוני בדרכנו להתאוששות", אמר אובמה. "זה ימנע את עליית המסים על המעמד הבינוני. זה יעודד את המגזר הפרטי ליצור מיליוני משרות חדשות ויצור את המומנטום לו זקוקה כלכלתנו נואשות", אמר אובמה.



החבילה צפויה לעלות כ-900 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות – מימון שיושג באמצעות הגדלת החוב הלאומי, אף ששתי המפלגות טוענות בחודשים האחרונים כי בראש מעייניהן צמצום הגירעון בתקציב האמריקאי וצמצום החוב הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully