וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מגן על החלטתו לתמוך בהארכת קיצוצי המסים: "מאבק פוליטי ממושך יהיה רע לכלכלה"

סוכנויות הידיעות

7.12.2010 / 21:55

אובמה במסיבת עיתונאים: "קיצוצי מסים לעשירים הם הדוקטרינה הכלכלית של הרפובליקאים"



בניסיון למנוע מרד בקרב חברי מפלגתו, הגן היום נשיא ארה"ב ברק אובמה על החלטתו השנויה במחלוקת לתמוך בהארכת קיצוצי המסים של ממשל בוש, בטענה כי מדובר בהחלטה הנכונה עבור הכלכלה האמריקאית.



"יש כאלה שמעדיפים קרב פוליטי ממושך בנושא, ואני מבין את התשוקה להילחם, אך מאבק ארוך יהיה רע לכלכלה, ולכן גם רע עבור העם האמריקאי", אמר אובמה במסיבת עיתונאים מיוחדת בבית הלבן. דבריו נאמרו על רקע איומים מצד חברי קונגרס דמוקרטים כי לא יתמכו בפשרה לה הגיע הנשיא עם הרפובליקאים בקונגרס.



עם זאת, אובמה הבטיח להילחם שוב בקיצוצי המסים ב-2012, כשיפוגו בשנית, והדגיש כי הוא מתנגד ברמה העקרונית לדרישה הרפובליקנית כי קיצוצי המסים לבעלי ההכנסות הגבוהות בארה"ב יוארכו גם הם. "קיצוצי מסים לעשירים הם הגביע הקדוש של הרפובליקאים", אמר אובמה, "נראה שזאת הדוקטרינה הכלכלית שלהם". אובמה הכיר בכך שתמיכה בהארכת קיצוצי המסים לעשירים מהווה ויתור על אחת מההבטחות הבולטות שהשמיע במהלך הקמפיין לנשיאות ארה"ב לפני שנתיים, אך ציין כי הדבר ימנע גם העלאת מסים למעמד הבינוני "וזה מה שהבטחתי".



"התוכנית החשובה ביותר לעידוד משרות שאנו יכולים ליצור היא כלכלה שצומחת", אמר אובמה, "עסקת המס תהווה זריקת מרץ לכלכלה, שכתוצאה ממנה אנו עשויים לראות צמיחה מהירה יותר ואולי גם יותר משרות".



אתמול הודיע אובמה כי הגיע לפשרה עם הרפובליקאים, לפיה יוארכו כל קיצוצי המסים של ממשל בוש, בתמורה להארכת תוקף הרחבת קצבאות האבטלה והחלת תמריצים נוספים לכלכלה האמריקאיתץ החבילה צפויה לעלות כ-900 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות – מימון שיושג באמצעות הגדלת החוב הלאומי, אף ששתי המפלגות טוענות בחודשים האחרונים כי בראש מעייניהן צמצום הגירעון בתקציב האמריקאי וצמצום החוב הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully