וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרדף בגלל קנס - ויפוצה ב-50 אלף שקלים

הילה רז

7.12.2010 / 22:07

בהימ"ש פסק כי אדם שקיבל קנס בסך 70 שקלים בשל עבירת חניה שעשה ב-1997 וסבל במשך שנים מהליכי גבייה שכללו עיקולים שונים - יזכה לפיצוי גבוה בגלל התיישנות העבירה

עיריית הרצליה, משרד עו"ד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ, משרד עו"ד רון חמד ועו"ד יצחק וייסמן ישלמו ביחד 50 אלף שקל לאברהם חנוך כרם לאחר שהעירייה נתנה לו קנס בסך 70 שקל בשל עבירת חניה ב-1997 ושלחה לו מכתבי התראה לכתובת לא נכונה במשך שנים. בנוסף, ישלמו לו הנתבעים 20 אלף שקל שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט - כך קבע אתמול השופט דן מור מבית משפט השלום בתל אביב.

בתביעה שהגיש ב-2009 טען כרם כי הקנס שהוטל עליו בשל עבירת חניה התיישן כך שהעירייה ומשרדי עורכי הדין התרשלו כאשר המשיכו בהליכי הגבייה נגדו, שכללו עיקול מטלטלין בביתו ועיקול שהטילו על חשבונותיו בבנקים שונים. העיקולים, טען כרם, גרמו לו נזק ישיר והם מהווים פרסום לשון הרע ופגיעה בפרטיותו.

הנתבעים טענו כי פעלו כדין, הקנס שהוטל לא התיישן וכל פעולותיהם נעשו כחוק. לגרסתם, בין השנים 2000 ועד 2007 הם שלחו מכתבי דרישה רבים לתובע לתשלום הקנס. ב-2007 הוטל עיקול על חשבונו בבנק דיסקונט, ב-2008 הוטלו עיקולים בבנק לאומי והפועלים וב-2009 בבנק מרכנתיל. העירייה אף שלחה גובים לדירתו של כרם על מנת לעקל מטלטלין, אך הוא לא היה בדירה ולכן לא עוקלו לו נכסים.

כרם לא הכחיש כי ביצע עבירת חניה. השופט קבע כי מדובר בעבירה שתקופת ההתיישנות עליה היא שלוש שנים ולכן הקנס שהוטל כעונש התיישן ובטל ב-2000. "אם בוצעו לאחר מכן פעולות גבייה כנגד התובע ונגרם לו נזק, פעולות אלה הינן, לכאורה, רשלניות" קבע השופט.

השופט הצביע על כך שמכתבי הדרישה לתשלום הקנס נשלחו לכתובת לא נכונה של כרם, אף שהוא עדכן את כתובתו אצל פקיד הרישום וברישיון הנהיגה. מכתבים אלו הוחזרו לשלוחים והשופט מציין כי עיריית הרצליה היתה צריכה לברר את המען הנכון של כרם לפי מרשם האוכלוסין ורק אז להמשיך בניסיונות משלוח ההודעה על הקנס.

השופט פסק כי "לאחר שהוכח כי הקנס התיישן כל פעולות הגבייה שהתבצעו הן פעולות רשלניות. רשות מקומית, המפעילה את כוחותיה על פי דין, חייבת לנהוג במיומנות ובשקיקה סבירה למנוע פגיעה ונזק לאזרח שלא לצורך, וכך במיוחד עורכי דין שנשכרו לצורך ביצוע אותן פעולות גבייה".

  • עוד באותו נושא:
  • קנס חניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully