וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות מתונות

אשר שכטר

7.12.2010 / 23:40

אחרי יום של עליות נאות בבורסת ניו יורק, נסגר יום המסחר במגמת התמתנות, כשדאו ג'ונס ננעל בירידה מזערית של 0.03%, נאסד"ק עלה ב-0.1%, ו-S&P 500 הוסיף 0.1% לערכו

עליות השערים בוול סטריט התמתנו עם סיום המסחר, לאחר שמוקדם יותר עלה מדד S&P 500 לרמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים, על רקע התחזקות הדולר וחששות המשקיעים מפני מרד דמוקרטי בנשיא שיפגע באישור הארכת קיצוצי המסים של ממשל בוש.

מדד דאו ג’ונס ננעל היום כמעט ללא שינוי בירידה של 0.03% ל-11,359 נקודות. מדד S&P 500 עלה ב-0.1% ל-1,224 נקודות, לאחר שנגע מוקדם יותר במהלך המסחר ברמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים. מדד נאסד"ק הוסיף 0.1% ל-2,598 נקודות.

האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נפלו היום בעקבות ההסכם עם הרפובליקאים ולאחר שהנפקת אג"ח ממשלתיות של משרד האוצר האמריקאי משכה ביקוש נמוך מהצפוי: התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.22% ל-3.17%, רמתה הגבוהה מאז יוני, התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-5 שנים עולה ב-2.3% ל-1.75% והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-30 שנה עלתה ב-0.18% ל-4.43%. משרד האוצר האמריקאי הנפיק היום אג"ח ממשלתיות לשלוש שנים בסך 32 מיליארד דולר בתשואה של 0.682%, אך הביקוש עצמו היה הנמוך ביותר מאז פברואר.

הבנק הפדרלי דיווח היום כי האשראי הצרכני בארה"ב עלה באוקטובר לרמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים, בהובלת עלייה חדה במספר הלוואות הסטודנטים. אשראי הצרכנים עלה ב-3.4 מיליארד דולר באוקטובר, העלייה החדה ביותר מאז יולי 2008 ומעל תחזיות הכלכלנים כי אשראי הצרכנים יישאר ללא שינוי.

הבית הלבן הודיע אתמול כי יתמוך בהארכת תוקפם של קיצוצי מסים מתקופת בוש לבעלי ההכנסה הגבוהה בארה"ב בתמורה להארכת תוקף הרחבת קצבאות האבטלה והחלת תמריצים נוספים לכלכלה האמריקאית.

מדובר בויתור עקרוני משמעותי של אובמה, שמאז מסע הבחירות שלו קורא להגדלת מיסוי העשירים, והקלת המיסוי על המעמדות הנמוכים יותר. ויתור זה משמעותי גם בתוך המפלגה הדמוקרטית, התומכת ברובה במדיניות המקורית של אובמה. אף שאובמה הגיע להסכם עם הרפובליקאים, הדמוקרטים בקונגרס טרם הביעו אף הם את הסכמתם.

אובמה ציין כי אף שאינו אוהב חלק מרכיבי התוכנית, הוא נאלץ להתפשר על מנת למנוע את ביטולן של הטבות רבות לבעלי הכנסות נמוכות ובינוניות, כמו גם למובטלים. "זה לא מושלם, אך הפשרה הזו היא צעד חיוני בדרכנו להתאוששות", אמר אובמה. "זה ימנע את עליית המסים על המעמד הבינוני. זה יעודד את המגזר הפרטי ליצור מיליוני משרות חדשות ויצור את המומנטום לו זקוקה כלכלתנו נואשות", אמר אובמה.

החבילה צפויה לעלות כ-900 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות – מימון שיושג באמצעות הגדלת החוב הלאומי, אף ששתי המפלגות טוענות בחודשים האחרונים כי בראש מעייניהן צמצום הגירעון בתקציב האמריקאי וצמצום החוב הלאומי.

מניית סיטי מובילה היום את העליות במניות הפיננסים בוול סטריט ומזנקת ב-4.2%, לאחר שהממשל הודיע כי מכר את הנתח הנותר שלו בענקית הפיננסים ב-4.35 דולר למניה ורשם בכך רווח של 12 מיליארד דולר עבור משלם המסים כתוצאה מחילוץ החברה. משרד האוצר הודיע כי מכר 2.4 מיליארד מניות סיטי ב-10.5 מיליארד דולר; מחיר העסקה נמוך ב-10 סנט לעומת מחיר הנעילה של מניית סיטי אתמול בבורסת ניו יורק, של 4.45 דולר למניה.

מבין הישראליות, מניית נייס עולה לאחר שהחברה הודיעה כי אחד מעשרת הבנקים הגדולים בארה"ב יפרוש את הפתרון העסקי החדש של החברה, NICE Process Enforcement, במאות מסניפיו במטרה לאכוף ציות לרגולציה ולנהלי העבודה של הבנק בקרב 25 כספרים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully