וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי הודיע: הלקוחות יקבלו ריבית על הפלוס

אתי אפללו

8.12.2010 / 9:00

בנק לאומי הודיע כי החל מינואר, ישלם ללקוחותיו ריבית על 5,000 השקלים הראשונים ביתרת הזכות בחשבון העובר ושב. עם זאת, הרווח ללקוח לא יעלה על כ-5.25 שקלים בשנה

בנק לאומי, בניהולה של גליה מאור, יתחיל להעניק בינואר לכל לקוחותיו ריבית על יתרות זכות (פלוס) בחשבון העובר ושב.

לאומי יעניק ריבית של 70% מהריבית הנהוגה בבנק על פיקדון יומי שקלי שערכה כיום 0.15%. עם זאת, הריבית תינתן על 5,000 שקל הראשונים ביתרה ביחס לסכום בחשבון, כאשר לקוח עם יתרה גבוהה יותר בעובר ושב לא יהיה זכאי לריבית. לפיכך, המקסימום יהיה כ-5.25 שקלים בשנה.

הריבית הנהוגה על פיקדון יומי שקלי נגזרת מריבית בנק ישראל. לכן כשזו נמוכה, כפי שהיא כיום, גם הריבית על הפלוס נמוכה, אך היא צפויה לעלות ועמה גם הריבית על הפיקדון היומי. בשל סביבת הריבית הנמוכה, בנק לאומי מעריך את עלות המהלך בשנה הראשונה בכמה עשרות מיליוני שקלים בלבד.

לאומי החליט להעניק ללקוחות את הריבית על הפלוס לאחר שיו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, קידם הצעת חוק בעניין. במערכת הבנקאות חוששים שאם הבנקים לא ינקטו צעדים וולונטריים בתחום - תיכפה עליהם חקיקה שתחייב בצעדים מרחיקי לכת יותר לטובת הלקוחות. שני הבנקים הגדולים הגיבו להצעת אקוניס, כשהפועלים עשה זאת ראשון כשהודיע לפני כחצי שנה כי אמנם לא יעניק ללקוחות ריבית על הפלוס כפי שאקוניס ניסה לקדם, אך יקזז ללקוחותיו בחישוב הריבית על יתרת החובה (המינוס) את היתרות שהיו ללקוח בימים בחודש שבהם הוא לא היה ביתרת חובה. הצעתו של בנק הפועלים אומצה על ידי אקוניס, והפועלים יחל בקיזוז בתחילת 2011.

ואולם לאחר שעברו החודשים והשנה התקרבה לסיומה ובנקים נוספים לא הצטרפו ליוזמתו של הפועלים, הודיע אקוניס כי יחדש את הליכי החקיקה. כדי להימנע מכך, החליט לאומי להעניק ללקוחותיו באופן יזום ריבית על הפלוס.

בלאומי מסבירים כי לא הצטרפו למהלך של הפועלים משום שלהבנתם הוא אינו עונה על הצעת החוק של אקוניס, שעניינה ריבית על הפלוס. כלומר, לפי הצעת הפועלים מי שבפלוס כל החודש לא מקבל ריבית. בנוסף, מציינים בלאומי כי לפי בדיקה שערכו, הפתרון שלהם מגיע ליותר לקוחות מאשר קיזוז ימי מינוס כפי שעושים בהפועלים.

בהפועלים מציינים מנגד כי בלאומי החליטו ללכת לקראת לקוחות עשירים יותר, והם החליטו ללכת לקראת משקי בית שבקשיים ומחזיקים ביתרת חובה, ולכן בחרו בקיזוז הימים ביתרת המינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully