וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה ב-500 אלף דולר

אמיתי זיו

8.12.2010 / 7:07



>> לפני השקת האייפון בישראל שיערנו כי לא ירחק היום ולכל חברה גדולה במשק כמעט תהיה אפליקציית אייפון. ואכן, כמעט מדי יום מודיעה חברה נוספת על פיתוח אפליקציה לאייפון. מלבד אפליקציות כבדות של בנקים, למשל, רולדין הודיעה באחרונה על אפליקציה להזמנת סופגניות לחג החנוכה, שטראוס הוציאה אפליקציית מתכונים לחג השבועות ורשת מוזס מאפשרת להזמין המבורגרים לבית ישירות מהאייפון. גם לאייל גולן יש אפליקציה משלו, והרשימה עוד ארוכה.

לקדחת הפיתוח הזאת יש גם השלכות כספיות, כפי שמסביר דוד כץ, מנכ"ל חברת הפיתוח blue bamboo: "אפשר לחלק את האפליקציות לכמה סוגים. ישנן אפליקציות גימיקיות שיווקיות, כמו אפליקציית המתכונים של סוגת ואפליקציית שוקו shock של תנובה, שבה מנפחים שקית שוקו וירטואלית בנשיפה. יש אפליקציות מסורתיות יותר של חברות בתחום האינטרנט כמו 'הארץ' או yad2, שהן הרחבות לנוכחות באינטרנט. ישנן אפליקציות לעסקים מתחומים שאינם מסורתיים לאייפון כמו אפליקציה למוזיאון המדע בחיפה שעשינו באחרונה ועוד אפליקציות לרשתות מזון. לבסוף, ישנם סטארט-אפים ויזמים עם יישום שהוא מבוסס על פלטפורמת האייפון או אייפד, כמו israel radio, שהיא אפליקציה בתשלום להאזנה לתחנות רדיו ישראליות".



כץ מסביר כי לפתח אפליקציה בסיסית יכול לעלות 5,000 דולר, ואילו פיתוח אפליקציה מורכבת יעלה 25-50 אלף דולר. יוניסל פיתחה באחרונה אפליקציה ל-yes ב-500 אלף דולר. נראה כי הרבה כסף מתגלגל בתעשייה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully