וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת הפתיחה של משולם: הכנסות מצטמקות, הפסדים גדלים וחשיפה בירידה

אופיר בר-זהר

8.12.2010 / 7:07



>> שנים קשות עוברות על עיתון "מעריב". הפסדיו מעמיקים והולכים, והכנסותיו ושיעורי החשיפה אליו יורדים.

בדו"ח הרבעון השלישי שפורסם לפני כמה שבועות דיווח "מעריב" על ירידה של כ-21% בהכנסות הרבעוניות, שהסתכמו בכ-77.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-98.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התפעולית הציגה החברה הפסד מפעילות שוטפת של כ-28.5 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפסדו הנקי של "מעריב" גדל פי 3 לעומת הרבעון המקביל ב-2009 והסתכם בכ-32.7 מיליון שקל.



ב"מעריב" נערך בשנים האחרונות קיצוץ של עשרות אחוזים בהוצאות, מה שלא סייע לעצור את הירידה. החשיפה של "מעריב" נמצאת במגמת ירידה מתמדת, בין השאר בעקבות כניסתו לשוק של "ישראל היום", שבבעלות שלדון אדלסון, הרוכש את שירותי הדפוס שלו מקבוצת הארץ. על-פי סקר tgi ביולי האחרון היתה החשיפה ל"מעריב" 12.5% לעומת 13.6% בחציון שקדם לו. בדו"ח שסיכם את 2009 דיווח "מעריב" כי 75% מהכנסותיו מגיעות מעיתון יום שישי, כשתחום זה ספג פגיעה נוספת ב-2010 עקב יציאתו לאור של עיתון שישי של "ישראל היום" במאות אלפי עותקים (המהלך החל בנובמבר 2009).



גורם בשוק הסביר כי "מצבם של כל העיתונים איום ונורא, 'ישראל היום' פוגע בכולם, מביא כל חודש מיליוני דולרים ומפזר אותם בשוק. מחירי הנייר עלו עכשיו בעשרות אחוזים, מחירי הפרסום ירדו וגם מחירי המנויים. כל העיתונים בבעיה".



בדו"ח האחרון נמסר מדירקטוריון החברה כי "ריבוי אמצעי התקשורת הביא להגברת התחרות, להסטת תקציבי פרסום מהעיתונות הכתובה המסורתית לחינמונים, לטלוויזיה ולאינטרנט ולשחיקה במחירי הפרסום בעיתונות". כמו כן, ציין הדירקטוריון את ההשקעה המסיבית של עיתונים מתחרים בהפצה ובשיווק כאחד הגורמים הדומיננטיים לפגיעה בהכנסות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully