וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שבו האייפון ייכחד

ירון כהן צמח

8.12.2010 / 7:07

הבא בתור



>> יותר משלוש שנים לאחר שהגיח לעולם, אפשר לסכם את מצב התחרות באייפון במשפט אחד: אין מכשיר שהוא אייפון קילר אמיתי. ולמה? כי כולם מציעים אותו הדבר רק קצת אחרת.

"ההמצאה" של אפל, שיצרה שוק חדש, הראתה את הדרך למתחרותיה, אך מהר מאוד אלו החלו להציע מכשירים בעלי אותם מסכי מגע, אותן אפליקציות ואותן יכולות חומרה, רק על פלטפורמות שונות, טובות יותר או פחות. מה שבטוח הוא שאף אחת לא המציאה מכשיר מהפכני חדש.



נוקיה, השליטה הבלתי מעורערת של הדור הישן, מנסה מזה כמה שנים לחדור לשוק הסמארטפונים, אך ללא הצלחה מרובה; בלאקברי, שכיוונה למשתמשים העסקיים, פונה לקהל יעד מסורתי ולא מצליחה לחדור לקהלים חדשים; אפילו גוגל עם האנדרואיד, שבקרוב תעקוף את אייפון במספר הסמארטפונים הנמכרים, לא פורצת דרך או פוגמת בתהילה של האייפון.



המסקנה האפשרית היא שהדור הבא של המכשירים הסלולריים, "האייפון קילר", לא יהיה תולדה של מערכת הפעלה חדשה. הסמארטפונים בתצורת האייפון - כפלטפורמת יישומים שבה מוטמעים יישומים מסורתיים כמו טלפון, גלישה באינטרנט וקורא ספרים - יישארו כאן לשנים רבות. המעבר לדור חדש של מכשירים, ככל הנראה יהיה רק בעקבות שיפור טכנולוגי חדש ו/או איחוד טכנולוגיות חדשות. אם טכנולוגיה זו תאפשר כניסה לשווקים חדשים, או כאלה שלא מגיעים לידי מיצוי בדור הזה, היא תאפשר את עליית המדרגה הנדרשת ביכולתם של המכשירים הניידים. ייתכן כי הבשורה תבוא מתחום הגיימינג, אחד ממנועי הצמיחה של עולם האפליקציות כיום והמקום שבו ענקיות המחשוב נלחמות במשך שנים רבות.



סוני היא הראשונה שקופצת לתחום באופן מלא עם ההכרזה המתוכננת שלה על playstation phone. מדובר בניסיון לאחד בין קונסולת משחקים לבין מכשיר סלולר (מבוסס אנדרואיד). אך מתחרתה בתחום הגיימינג, מיקרוסופט, מכוונת גבוה יותר עם הפיתוח המהפכני שלה, הקינקט. בקר השליטה התלת ממדי של קונסולת המשחקים xbox הוא פורץ דרך טכנולוגי בתחום משחקי המחשב הביתי. כפי שההאקרים גילו, היכולות האמיתיות שלו, כנראה, הן מהפכניות ובלתי מוגבלות ועיקרן הוא הפיכה של כל מחשב למערכת אינטראקטיבית בעוצמה ובאופן שלא הכרנו עד כה.



כבר כיום הועלו לרשת עשרות סרטונים שמראים מה היכולות של הקינקט, עד כמה העכבר ואף המקלדת של המחשבים הנייחים והניידים מיותרים, וכן שיש אלטרנטיבה לתצורת ה-pc המסורתית. באותה מידה, הטכנולוגיה הסלולרית של הקינקט תהפוך את הסלולרים למתקדמים יותר, ותוציא את השוק מקיבעון האייפון שלו.



אם ההימור שלנו נכון, המהפכה תתרחש ביום שבו הקינקט יוטמע באופן מלא, יעיל ורווחי באחד מהסמארטפונים, הטמעה שתהיה לא רק אבולוציה אלא גם רבולוציה. באותו יום אולי נגלה שעם הטכנולוגיה החדשה לא צריך מסך מגע כדי להפעיל סמארטפון, ולא צריך אפליקציות בשביל לדבר עם אנשים, לגלוש באינטרנט, לקרוא ספרים או להתמצא במרחב. זה יהיה היום שבו אפשר יהיה להכריז על דור חדש של מכשירים, דור שיהפוך את האייפון ודומיו להיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully