וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אלי ישי, אהוד ברק והאוצר במוקד דו"ח המבקר על מערך הכיבוי

מאת צבי זרחיה

8.12.2010 / 7:05

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שיפרסם היום דו"ח חמור על מערך הכיבוי בישראל: "לדו"חות שלנו אין שיניים. המבקר חייב לקבל לידיו אמצעים חיוניים כדי לבצע אותם הלכה למעשה"



>> מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, יפרסם היום אחר הצהריים דו"ח ביקורת חריף על מערך כיבוי האש בישראל. לפי הערכות, בדו"ח תימתח ביקורת על שר הפנים אלי ישי, שר הביטחון אהוד ברק, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ ומשרדיהם, בגין אחריותם וטיפולם במערך כיבוי האש, לרבות בעיות כמו היעדר ציוד, תקציב ותקנים. המבקר צפו לקרוא ליישם את המלצותיו מהעבר בנושא.

המבקר צפוי למתוח ביקורת חריפה על כך שלמרות ממצאי הדו"ח שהגיש בנושא מכבי האש ביולי 2009, לא יושמו המסקנות וכי המצב לא שופר ואף הורע. ממצאי הדו"ח אסורים לפרסום עד השעה 15:00. בהתייחסו אתמול לדו"ח על מכבי האש שיפורסם אחר הצהריים אמר לינדנשטראוס כי "מדובר בדו"ח מעמיק ויסודי שהוכן במשך תקופה ממושכת במשרדי. יהיו בו נתונם חשובים ביותר לאזרחי המדינה".



בעקבות ממצאי הדו"ח תכונס בימים הקרובים הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת, שתדון אם להקים ועדת חקירה ממלכתית. נתניהו, המתנגד להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, פנה שלשום לישי בבקשה שיפסיק להתבטא בזכות הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. נתניהו החליט על הטלתה של משמעת קואליציונית בוועדה לביקורת המדינה לכשזו תיאלץ להכריע בדבר הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. לקואליציה יש רוב בוועדה לביקורת המדינה, כך שאם תוטל משמעת קואליציונית בעניין, ההצעה להקמתה של ועדה חקירה עשויה להידחות.



בהתאם לבקשת נתניהו, לינדנשטראוס יחקור את היערכות מכבי האש והרשויות ותפקודם בכיבוי השריפה בכרמל. המבקר אמר אתמול בוועדת הכספים כי "מבקר המדינה חייב לקבל לידיו אמצעים חיוניים כדי לבצע את דו"חות המבקר הלכה למעשה. אחרת נקבל עוד דו"ח ועוד דו"ח בלי סוף, כשהאמירה היא ברורה והביצוע לוקה".



המבקר קבל על היעדר שיניים למוסד הביקורת. "צריכה להיות אמירה ברורה בחוק שתיתן את השיניים למבקר המדינה. בעבר הגשנו הצעה לוועדה לביקורת המדינה שאם מישהו שהיה לגביו דו"חות ביקורת חוזרים ממשיך ועושה את מה שביקרנו - אז היועץ המשפטי לממשלה יתבקש לבדוק אם יש מקום להעמדתו לדין משמעתי. צעדים כאלה מקובלים בעולם".



המבקר הדגיש כי "יש הצעת חוק בעניין שהתקיימו לגביה שלושה דיונים וכרגע נמצאת בוועדת שרים לחקיקה. הדבר נמצא במחלוקת בין משרד המבקר לבין הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. ניסיתי בכל דרך אפשרית לנסות והציל את ההצעה הזו ולצערי הרב בלא הצלחה".



המבקר הוסיף כי "זה לא סוד שבחמש וחצי שנות כהונתי בתפקיד אני מתריע שחסרות לנו הוראות חוקיות שיתנו לנו את השיניים הדרושות לביצוע דו"חות המבקר. מה שקורה הוא שבעקבות דו"חות המבקר השר פונה למנכ"ל משרדו, הם ממנים ועדה והיא צריכה לקבוע מה מתקנים מדו"חות המבקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully