וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוויחים ונהנים, מפסידים ותובעים

עמית בן-ארויה

8.12.2010 / 7:10



>> צפריר בריסק ניהל תיק השקעות בסניף בנק מזרחי בפתח תקוה. ב-1997 הוא ביקש לסגור את החשבון ולהעביר את התיק לחברה המרכזית לניירות ערך, לימים מגדל שוקי הון. המשקיע בחר לעבוד עם הסוכן חיים נבון, שניהל בעבורו את התיק. תוך חודש, מ-12 ביוני עד 12 ביולי 1997, איבד את כל חסכונותיו שהושקעו באופציות מעו"ף, בסך 140 אלף שקל.

התביעה הוגשה נגד החברה משום שבריסק סבר כי היא אחראית על הפעולות ועל כך שהתיק, שהיה אמור להיות סולידי, הושקע באפיקים מסוכנים. עוד הוא טען כי הפעולות בוצעו בניגוד להוראותיו, וכי הוא לא עודכן בנוגע להפסדים. בריסק תבע על גבול תקופת ההתיישנות, ב-2004, 2.5 מיליון שקל משום שסבר כי הפסיד הזדמנות להשקיע בתחום גידול החלזונות. בהמשך, מיתן את תביעתו, אבל הדבר לא סייע בעדו.



שופטת בית משפט השלום בהרצליה אירית מני-גור דחתה לפני שנה את התביעה מכיוון שלא ראתה כל יריבות בין בריסק לחברה המרכזית. היא העירה כי המשקיע לא טרח לבדוק לעומק את דפוס ההתקשרות כשהשקעתו נסקה תוך שבוע ב-20%, אלא רק כשחלפו שלושה שבועות נוספים, כשהתיק התרסק. לגישת השופטת, מי שביצע את הפעולות הוא הסוכן העצמאי נבון, וממנו היה צריך לדרוש את הכסף. בריסק חויב בהוצאות משפט בסך 25 אלף שקל.



עו"ד חדוה כהן-הרמתי, שותפה במשרד מ.פירון שמייצגת חברי בורסה, בהם מגדל שוקי הון, בתביעות המתוארות בכתבה: "בית המשפט בפסיקות חוזרות כבר הביע את דעתו שחבר בורסה רק מהווה צינור להעברת הפעולות של המכירה והרכישה של ניירות הערך ואינו נוקט צד בניהול התיק. בדרך כלל מוכנס חבר הבורסה כנתבע כי הוא כיס עמוק וקשה להיפרע ממנהל התיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully