וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע הנפקות בוטלו בשלושה ימים

מאת יעל פטר וליאור זנו

8.12.2010 / 7:10

מתחילת השבוע בוטלו ההנפקות של קורנית, צ'ק קאפ ופארמה 2b. אתמול הודיעה רוזטה גרין על דחיית ההנפקה המתוכננת



>> השבוע החל בסימן של ביטולי הנפקות. לאחר שבתחילת השבוע בוטלו ההנפקות של חברות הביומד צ'ק קאפ ופארמה 2b, אתמול ביטלה חברת הדפוס הדיגיטלי קורנית את הנפקת המניות המתוכננת שלה בגלל ביקושים נמוכים וחברת הביומד רוזטה גרין הודיעה על דחיית ההנפקה הראשונה לציבור. אנליסטים מעריכים כי הדחיות מצביעות על כך שהשוק לא תומך בהנפקה של חברות קטנות ומצפה להנפקות גדולות בלבד.



התוכנית של קורנית היתה לגייס כ-24 מיליון שקל, אבל מניות החברה זכו לביקושים של 5 מיליון שקל בלבד. ההנפקה היתה אמורה להתבצע לפי מחיר מינימלי של 4.8 שקלים למניה - מחיר שהיה שהיה אמור לשקף לקורנית שווי שוק של כ-84 מיליון שקל לפני הכסף.

קורנית עוסקת בדפוס ובדיו. החברה מחזיקה ארבע חברות בנות הפועלות באירופה, ארה"ב ואסיה. פעילותה של קורנית מתמקדת בשני מגזרי פעילות: פיתוח וייצור מדפסות דיגיטליות לתעשיית הטקסטיל, וייצור ושיווק דיו למדפסות דיגיטליות מתוצרתה.



הכנסותיה של קןרנית הסתכמו ב-5.2 מיליון דולר ברבעון השני - עלייה של כ-26% לעומת הרבעון המקביל ב-2009. בינואר-יוני עלו הכנסות החברה ב-15% ל-9.3 מיליון דולר. הרווח התפעולי של קורנית במחצית הראשונה של השנה עלה פי 2.7 ל-1.9 מיליון דולר והרווח הנקי בתקופה זו צמח פי 2.3 ל-1.6 מיליון דולר. החתם המוביל היה אי.בי.אי חיתום; חתמים נוספים היו מיטב ואקסלנס.



רוזטה גרין, שעוסקת בהשבחת זרעים וצמחים, הסבירה את דחיית ההנפקה בכך ש"משקיעים פוטנציאלים ביקשו זמן נוסף לבחינת העניין". החברה תיכננה לגייס 28 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ואופציות שחולקו ליחידות - 25 מניות במחיר מינימלי של 9.9 שקלים למניה יחד עם 25 כתבי אופציה מסדרה 1 ו-25 כתבי אופציה מסדרה 2. הכוונה היתה להנפיק 2.8 מיליון מניות, המהוות 30% מהחברה.



החברה מתמחה בשימוש במיקרו rna (חלק מהחומר הגנטי dna) בטכנולוגיות "ירוקות", בהן השבחת יבולים לחקלאות ומקורות אנרגיה חלופיים. במחקרים שביצעה החברה בשלוש השנים האחרונות פותחו אצות עם תכולת אנרגיה גבוהה מהרגיל וצמחים בעלי עמידות משופרת למחסור במים.



ניסיונה של צ'ק קאפ, המפתחת גלולת וידיאו לאבחון סרטן המעי הגס, לגייס 40 מיליון שקל בתחילת השבוע נכש. המוסדיים לא גילו עניין ברכישת מניות ואופציות משתי סדרות, לפי שווי חברה של 190 מיליון שקל ושווי חברה אפקטיבי של 150 מיליון שקל, בהתחשב בשווי הבלק-ושולסי של האופציות.



פארמה 2b, שמפתחת תרופות חדשות באמצעות שילוב של תרופות ישנות, הודיעה בתחילת השבוע כי ההנפקה תידחה. החברה תיכננה לגייס 14 מיליון דולר לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully