וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון אילוז יחליף את מאיר דלאל בתפקיד מנכ"ל אנליסט חיתום

מאת נועם בר

8.12.2010 / 9:42

אילוז הוא בעל ניסיון בשוק החיתום ושימש כמנכ"ל חברת דיידלנד שנקלעה לקשיים



>> מנכ"ל ומייסד אנליסט חיתום, מאיר דלאל, פינה את מקומו בשבוע האחרון לירון אילוז, שמגיע לחברה מכלל חיתום. דלאל, שהקים עם אנליסט את החברה הבת ב-2006 ומחזיק ב-35% ממנה, ימונה לסגן יו"ר פעיל בחברה. דלאל לא ימונה ליו"ר בשל הסכם מייסדים בינו לבין אנליסט, שבו הוחלט כי היו"ר יהיה מאנליסט.







"היה עומס רב ולא הספקתי להתעסק בכל הדברים. יש לנו בחברה את תחום הבנקאות להשקעות, שנחשב רווחי מאוד ועד עכשיו לא פיתחנו אותו", אמר השבוע דלאל. לדבריו, כסגן דירקטור הוא יתמקד בפיתוח פעילות ההנפקות הפרטיות עם דגש על פיתוח הקשרים מול משקיעים בחו"ל. אילוז יתמקד בעבודה מול החתמים ומול החברות בישראל.



אילוז מוכר לאנליסט כבר מאמצע 2007 ולא בהקשר של נסיבות משמחות. אילוז עבד אז בפועלים אי.בי.אי חיתום וליווה את הנפקת האג"ח של חברת מגדלי דיידלנד שנקלעה לקשיים. בין המשקיעים הגדולים בהנפקה היו בית ההשקעות אנליסט, שרכש אג"ח של דיידלנד בהיקף של 12 מיליון שקל (מתוך 88 מיליון שקל שהוצעו למשקיעים המוסדיים במכרז המוסדי) וכלל פיננסים שרכש אג"ח בהיקף של 8 מיליון שקל.



אנליסט רכש את הסחורה לקופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הנאמנות שהוא מנהל, וכלל פיננסים רכש את הסחורה לקרנות הנאמנות ולתיקים.



מתמקדים בביומד



חצי שנה לאחר ההנפקה הגיע אילוז לדיידלנד והתמנה בה למנכ"ל. בפברואר 2008, על רקע מותו של אלי ברדוגו, בעל השליטה בדיידלנד ולנוכח תחילתו של משבר האשראי בעולם, נקלעת דיידלנד לסכנה של חדלות פירעון, המשקיעים היו מודאגים ותשואות האג"ח שהונפקו פחות משנה קודם לכן מגיעות ל-130%.



אסיפת בעלי האג"ח מתכנסת לדיון חירום וורדה קלל, מנהלת הגמל באנליסט, אמרה בריאיון ל-themarker כי ההשקעה במגדלי דיידלנד היתה טעות. אילוז שמנסה להציל את החברה, מבקש מהנאמן לשחרר חלק מכספי החברה שנמצאים אצלו בפיקדון - ונענה בשלילה. כתוצאה מכך מחליטים אילוז וסמנכ"ל הכספים, ליאור שלמה, להתפטר מהחברה.



אילוז מוצא עצמו מותקף על ידי משקיעים מוסדיים על כך שלמרות מעורבותו בהנפקה ואחר כך מינויו למנכ"ל החברה, הוא מחליט לעזוב את החברה ברגע הקשה ביותר שלה. "רוב המשקיעים שראו את הנכס (היחיד שהיה לדיידלנד, נ"ב) בפלורידה הבינו את הפוטנציאל שלו. קרו כמה דברים גדולים מאתנו כמו משבר הסאבפריים והמוות של ברדוגו. אני חושב שהתמודדתי עם זה בגבורה ואני יכול להסתכל בעיניים של כל אחד בלי להתבייש. הנפקות שהאמנתי בהן שיווקתי, וכאלה שלא - פשוט שמתי על השולחן", אמר אז אילוז בראיון ל-themarker.



לאחר ההתפטרות מדיידלנד חזר אילוז לשוק החיתום והתמנה למנהל הנפקות בכיר בכלל חיתום, חברת החיתום של בית ההשקעות כלל פיננסים, גם הוא מהמשקיעים הגדולים של ההנפקה ההיא. בתחילת 2010 הוצא צו פירוק למגדלי דיידלנד ומניית החברה נמחקה מהמסחר בבורסה.



בחודשים האחרונים החליטו באנליסט חיתום להתמקד בהנפקות ענף הביומד מתוך הבנה שזה הענף שהולך ותופס מקום מרכזי בבורסה בתל אביב. אנליסט חיתום הרוויחה 6.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2010, לעומת 2.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009. מאז הוקמה אנליסט חיתום באמצע 2006 היא חילקה דיווידנד מצטבר של כ-12 מיליון שקל. דלאל מציין כי אנליסט כבר הרוויחה יותר מפי חמישה על ההשקעה הראשונית בתחום, שהסתכמה ב-3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully