וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ - שר האוצר של מפלגה אחת בלבד

מוטי בסוק

8.12.2010 / 10:40

משרד האוצר הודיע אתמול כי השר שטייניץ נענה לפניית ראשי ערים מהליכוד ויעביר לרשותם 90 מיליון שקלים נוספים. מוטי בסוק ששר האוצר קשוב לצרכי השלטון המקומי - רק אם הם ממפלגתו

לשפשף את העיניים ולא להאמין. הודעה רשמית שפירסם אתמול משרד האוצר מתפארת, בכותרת: "שר האוצר נענה לפניית ראשי ערים מסיעת הליכוד והודיע על העברת כ-90 מיליון שקל נוספים לתקציב מענקי האיזון".

דמותו של שר פוליטי

כלומר, שר האוצר, שכולנו חשבנו כי הוא שר ממלכתי, שר האוצר של כל אזרחי ישראל, הוא למעשה שר פוליטי - שר האוצר בעיקר של מפלגתו, הליכוד. הוא יושב עם ראשי ערים מסיעת הליכוד, כי הם מהליכוד, נענה לבקשתם, מפרסם את זה ברבים, מנפח את החזה, ודואג לתת להם חלק מהקרדיט. כי הם מהליכוד.

לא צריך להסתכן כדי לקבוע כי שר האוצר לא נפגש בכל מהלך כהונתו עם ראשי ערים מקדימה. על כל פנים, לא זכורה לי הודעה כי שטייניץ הבטיח לראשי ערים מקדימה תוספת במענקי האיזון. ניתן לומר בוודאות כי שטייניץ גם לא נפגש עם ראשי ערים מהעבודה, או ראשי ערים עצמאיים (ירושלים למשל) והבטיח להם כסף. הזכות הזו שמורה רק לאנשי מפלגתו. כי דלתו של שר האוצר פתוחה רק לראשי ערים מהליכוד. רק אנשי שלומנו יכולים לבקש כסף. כמו בימים הטובים ההם. איזו פוליטיקה עלובה. וזה עוד לא הכל. מההודעה עולה כי שטייניץ נוהג להיפגש עם ראשי רשויות של הליכוד מפעם לפעם, למשל ב-29 בנובמבר, כדי לשמוע מהם, באווירה אינטימית, דרישות כספיות. קל לנחש כי בפגישות אלו לא דרשו ראשי הרשויות, למשל מרים פיירברג, תוספת תקציב לרכישת כבאיות, סולמות וציוד הצלה אחר למכבי האש שלהם. הם הרי לא עוסקים בקטנות.

ולא להאמין, בהודעת האוצר גם מביעים ראשי הערים, ובהם מרים פיירברג, תודה, "לשר שמגלה רגישות לצרכי השלטון המקומי וקשוב לראשי הערים המשרתים את אזרחי מדינת ישראל". ובתנאי שהם כמובן מהליכוד. איזו ציניות. ושלא יהיו אי הבנות: את התוספת במענקי האיזון לא מחלק האוצר, אלא משרד הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully