וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות קוראת לחרם על חברות הסלולר

רותי לוי

8.12.2010 / 13:30

למועצה לצרכנות נמאס מהטריקים של חברות הסלולר, ואנשיה קוראים לחרם צרכנים: "בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד". לפי המועצה, 3 דקות ביום בקו הנייח יובילו לנזק של מיליארד ש' לחברות

המועצה לצרכנות קוראת למאבק צרכני אקטיבי בחברות הסלולר. במסגרת המאבק מבקשת המועצה ממנויי הסלולר בישראל להמיר 3 דקות סלולריות יומיות ב-3 דקות מקו נייח. החיסכון לצרכן: מאות שקלים בשנה, הנזק לחברות הסלולר - 1 מיליארד שקל.

"כולנו מסתובבים בתחושת תסכול וכעס מול חברות הסלולר ומרגישים שאין לנו כח מיקוח מולן", אומר עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות. מסקר שערכה המועצה עלה כי לדעת הצרכנים, חברות הסלולר "מצטיינות" במידת ההגינות ובמידת השקיפות הנמוכות ביותר.

פלג מציין כי כאשר נותנים לחברות זמן הסתגלות לפעולות הרגולטוריות הקרבות – החברות מתקשרות עם צרכנים מתוך הנחה שאולי אינם בקיאים בשינויים החדשים וכובלות אותם בעזרת החוזה הישן שעדיין מותר ע"פ חוק. אם לא די בכך, הרי שהן מקפידות להעלות תעריפים בתיאום מושלם סמוך למועד החלת הפעולה. "על אף הפעולות הראויות של הרגולטור הוא אינו מתערב במחירים, הדרך היחידה להפחתת המחירים היא כניסה של מתחרים חדשים לשוק, אך עד אז? האם נשב בחיבוק ידיים?", שואל פלג.

תחת הסלוגן "בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד" שיופץ בכרזות ובפרסומות באמצעי התקשורת, שולחת המועצה הנחיות לפעילות אקטיבית במאבק נגד חברות הסלולר: התקשרו מטלפון נייח או מתוכנות שיחה מבוססות רשת במקום מהנייד, בטלו את התא הקולי שעלותו כמו שיחה רגילה ועברו להודעות טקסט. בנוסף, הקפידו להשתמש בתוכנות חינמיות לשליחת המסרונים. המועצה אף מעודדת את הצרכנים לרכוש את מכשיר הסלולר הנייד אצל משווקים עצמאיים שאינם קשורים לחברות הסלולר, ע"פ בדיקותיה מדובר בחיסכון של 45% ממחיר המכשיר.

המועצה לצרכנות חישבה ומצאה שהמרה של 3 דקות סלולריות יומיות בלבד בשיחות מהטלפון הנייח או משירותי טלפוניה אינטרנטיים זמינים, תפחית את הכנסות חברות הסלולר ב-1 מילארד שקל בשנה. ההערכה חושבה בצורה מחמירה על פי 2.3 מיליון מנויי סלולר. למעשה, במשרד התקשורת מדברים על 9.3 מיליון מנויים בחברת הסלולר בישראל, אך מרבית הלקוחות נמצאים בחבילות דקות עם תעריף חודשי קבוע ולכן תרומתם למאבק ברמת צמצום רווחי חברות הסלולר אפסית אלא אם בחשבונותיהם מגולמת חריגה בחבילת הדקות שתצומצם כעת. "אנחנו מודים שאף אחד עדיין לא צלח מאבק צרכני שהצליח להפעיל את כלל הציבור בישראל", אומר פלג. "אך אנחנו מרגישים שהפעם מדובר בנושא ראוי והדרך שבחרנו לא דורשת הקרבה גדולה מידי מצד הצרכנים, מצד שני היא תייצר אפקט משמעותי עבור חברות הסלולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully