וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הממשלה תכריז על השריפה כאסון טבע

צבי זרחיה

8.12.2010 / 15:30

לפי הצעת חוק שהגישה ח"כ פאינה קירשנבאום, תוכל הממשלה להכריז על השריפה הגדולה בכרמל כאל אסון טבע, וכך לקבוע מנגנון פיצויים הולם לתושבים שבתיהם נשרפו

הממשלה תוכל להכריז על השריפה בכרמל כעל אסון טבע ולקבוע מגנון פיצויים הולם לתושבים שבתיהם נשרפו - כך עולה מהצעת חוק שהגישה היום (ד') ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אליה הצטרפו ח"כים נוספים.

קירשנבאום הסבירה כי "לצד כשלים אחרים שנתגלו באסון בכרמל, נתגלה כי אין תשתית חוקית לפיצוי האזרחים במקרה של שריפה רבת נפגעים. פנינו, לאחר השריפה, לעבר תיקון הכשלים וביניהם הלקונה בחוק. מדינת ישראל טובה בטיפול באסונות בעת התרחשותם. עם זאת, לאחר שמתפזר העשן, ונכבית האש המשתוללת, נשארים התושבים שאיבדו את עולמם ללא מענה אמיתי. התושבים בשורה התחתונה נותרים לבד להתמודד עם הטרגדיה שפקדה אותם שלא באשמתם. כולי תקווה כי הצעת החוק תתקדם במהרה ותוכל לסייע בעזרה לנפגעים".

לדבריה, "לאחר שכובתה השריפה נתגלה כי ישנה לקונה בחוק שאינו מסמיך את הממשלה להכריז על שריפה כאסון טבע ולהעביר פיצויים לתושבים שנפגעו בהתאם. החוק מאפשר כיום להצהיר על אסון בסדר גודל כזה כמצב מלחמתי בלבד, ולממשלה אין את הכלים החקיקתיים לשפות את הנפגעים".

בשל כך, הגישה קירשנבאום הצעת חוק המתקנת את הלקונה בחוק. הצעת החוק קובעת כי הממשלה על מנת למלא את הלקונה ולהעניק לממשלה כלים על מנת לפצות את מי שנפגע בשריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully