וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת: העבירות הבולטות אצל עורכי דין הן אי תשלום שעות נוספות והעסקה מעל המותר

הילה רז

8.12.2010 / 16:55

מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת: הפניות האנונימיות מתרבות



בעקבות מבצע אכיפה ארצי שבדק את יישום חוקי העבודה במשרדי עורכי דין מתרבות הפניות האנונימיות לאגף האכיפה במשרד התמ"ת בנוגע לתנאי העסקה של עובדים במשרדי עוה"ד - כך מסר היום חזי אופיר מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת.



אופיר ציין כי מרבית התלונות האנונימיות הן בתחומי הלנת שכר, אי תשלום שעות נוספות, אי תשלום דמי הבראה, עבודה ביום המנוחה ואי דיווח אמיתי על שעות עבודה בפועל.



במסגרת המבצע שהחל בשבוע האחרון פקדו מפקחי האגף משרדי עורכי דין ברחבי הארץ, דרשו מידעים ומסמכי שכר וגבו עדויות מעובדים אשר משמשים בסיס להמשך החקירה.



פקחי התמ"ת פשטו בשבוע שעבר בין השאר על המשרד השני בגודלו בישראל - גולדפרב ושות', על משרד מ.זליגמן ושות', שהעומד בראשו הוא עורך הדין הבכיר אלי זהר, המייצג את ראש הממשלה אהוד אולמרט, על משרדו של עו"ד ד"ר שלמה כהן, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, ועל משרד ש. פרידמן, אחד המשרדים הגדולים בחיפה.



המבצע התקיים בפריסה ארצית בערים ובישובים רבים וביניהם : באר שבע, תל אביב וסביבתה, אשקלון, ירושלים וסביבתה, אשדוד, חיפה, טבריה, נצרת, עפולה ועוד.



אופיר ציין היום כי במסגרת השלב הראשון של המבצע נחקרו למעלה מ- 30 משרדי עורכי דין גדולים וקטנים כאחד במגוון ערים וישובים. בנוסף נגבו עדויות במקום מעל ל-100 עובדים.



בין העבירות הבולטות במיוחד, לפי התמ"ת, הן עבירות של: אי תשלום שעות נוספות כחוק, אי ביצוע רישום שעות עבודה, העסקה בשעות מרובות מעל המותר, הוצגו תלושים לא תקינים על פי חוק הגנת השכר, לא נמסרו הודעות לעובד כנדרש, העסקה במנוחה השבועית ועובדים שהציגו את עצמם כעובדים בהתנדבות.



אופיר ציין כי בימים אלו משלימים החוקרים ומוודאים קבלת כל המידע הרלוונטי הדרוש להמשך החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully