וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל במגמה שלילית

יעל פטר

8.12.2010 / 17:00

יום המסחר בבורסת תל אביב ננעל בירידות שערים: מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, ת"א 100 נחלש ב-0.3%, מדד מניות הבנקים הוסיף 0.8% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.3%

יום המסחר הרביעי בשבוע בבורסת תל אביב חתם בירידות קלות. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2% וברמה של 1292 נקודות, ומדד ת"א 100 איבד 0.3% ונחתם ברמה של 1195 נקודות. מדד הבנקים הוסיף 0.8% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-0.3%.

"מדד המעו"ף פרץ לשיא חדש, ויש לכך מספר גורמים. הסיבה הראשונה היא הרגיעה בזירה האירופית והרכישות של אג"חים, בין היתר של מדינות אחרות, על ידי הבנק המרכזי האירופי. כמו כן ההכרזות של ממשלת ספרד כי אין במדינה בעיה וכי ספרד תעשה צעדים לקיצוץ הגרעון וההוצאות. ברגע שהשווקים נרגעו, המשקיעים חזרו להתמקד בנתונים הכלכליים", אומר הבוקר יאיר שני, סמנכ"ל ההשקעות של דש ניירות ערך והמנכ"ל המשותף של דש קרנות נאמנות.

"בגרמניה, ארה"ב וסין הנתונים מצביעים על המשך צמיחה בריאה. אמנם לא בקצב אדיר, אך בהחלט סבירה. את המגמה ניתן לראות במדד ה-VIX, מדד התנודתיות בנאסד"ק, המסמל את רמות הפחד והפניקה בשוק. לפני כשבוע המדד הצביע על רמה של 22-23 ובימים האחרונים הוא ירד חזק ל-17. גורמים נוספים שתרמו הם הריביות הנמוכות בעולם המערבי, שגורמות לכך שאין כיום למשקיעים אלטרנטיבות ראויות להשקעה. זה דוחף אותם להשקיע בנכסים מסוכנים יותר, ובין היתר במניות", מציין שני.

לדבריו, "רמות התשואות היום בעולם בתחום האג"ח הם ברמה נמוכה, כתוצאה מהריבית הנמוכה. בתקופה האחרונה היה ראלי יפה מאוד בקונצרניות, וזה גורם לכך שמשקיעים מסיטים השקעות משוק האג"ח למניות, שם פוטנציאל התשואות גבוה יותר. במניות אמנם יש סיכון גבוה יותר, אך גם התשואה גבוהה. הנזילות בשווקים גבוהה כי לאנשים יש הרבה כסף, כל עוד הריביות ברמות נמוכות, וזה מה שצפוי להיות לכל אורך שנת 2011, המשקיעים ימשיכו לחפש נכסים שיניבו ריבית גבוהה יותר. התחזית היא כי רק ברבעון הראשון של 2012 בארה"ב צפויים להעלות הריבית".

"עם זאת, המחירים היום הוגנים, ולכן פוטנציאל התשואות הוא לא בשמיים. אנו מאמינים שכל הסקטורים מתומחרים בצורה הוגנת, אך אנו חושבים שעדיף להשקיע במניות וחברות יציבות ובעלות תשואת דיבידנד גבוהה. ההערכה היא שהשווקים היום משקפים את התשואה הושטפת, וכי השינוי במניות יהיה בהתאם וביחס פרופורציוני לגידול ברווחיות החברות, אך כל זה בהסתייגות שהמשבר הגלובלי לא יחמיר", אומר שני.

"ישנם מספר סיכונים היום בעולם, ראשית הסיכון של חזרה למיתון בעולם המערבי, ארה"ב ואירופה. שנית, ישנו חשש שהצמיחה בסין תרד בצורה משמעותית בגלל צעדים של ממשלת סין, או בגלל בועת הנדל"ן שמיחסים למשק הסיני. סיכון שלישי אפשרי הוא התפתחות של משבר חובות נוסף במדינות גדולות כמו ספרד", מסכם שני, ומוסיף כי "חשוב לציין כי איגרות החוב הארוכות בארה"ב עלו לרמה גבוהה של 3.2%, וזאת על רקע התבטאויות של ברננקי בנוגע להרחבות מוניטריות נוספות, חששות לאינפלציה, וריבית נמוכה".

נתנוי מקרו עולמיים

אמש נחתם המסחר בוול סטריט בעליות שערים, על רקע עלייה במחירי הסחורות, לאחר שנשיא ארה"ב הגיע להסכם עקרוני עם הרפובליקאים בקונגרס על הארכת הקלות המס של ממשל בוש. מדד דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 11,359 נקודות. מדד S&P 500 עלה ב-0.1% לרמה של 1,224 נקודות. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.1% ל-2,598 נקודות.

הבית הלבן הודיע כי יתמוך בהארכת תוקפם של קיצוצי מסים מתקופת בוש לבעלי ההכנסה הגבוהה בתמורה להארכת תוקף הרחבת קצבאות האבטלה והחלת תמריצים נוספים לכלכלה האמרריקאית. אובמה ציין בתגובה כי למרות שאינו אוהב חלק מרכיבי התוכנית הוא נאלץ להתפשר על מנת למנוע את ביטולן של הטבות לבעלי הכנסות נמוכות ובינוניות, וכן למובטלים. החבילה צפויה לעלוות כ-900 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות, מימון שיושג באמצעות הגדלת החוב הלאומי של ארה"ב.

מצב השוק בישראל

לממשלת ישראל גירעון של 400 מיליון שקל בפעילות התקציבית לחודש נובמבר ועודף של 200 מיליון שקל בפעילות תקציבית למימון הכוללת מתן אשראי נטו, כך עולה מנתוני החטיבה למידע ניהולי באגף החשב הכללי בסיכום החודש. בפעילות המקומית לממשלה עודף של כ-400 מיליון שקל ובפעילות בחול גירעון הממשלה הוא כ-700 מיליון שקל. בנוסף נמסר ממשרד החשב הכללי כי ההכנסות ממסים עלו בחודש נובמבר בכ-3.6% לעומת החודש המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-6.9 מיליארד שקל. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות הממשלה ממסים בכ-180 מיליארד שקלים שהם כ-98% מהתכנון התקציבי המקורי.

על פי נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), השכר הממוצע למשרת שכיר של עובדים ישראלים ברבעון השלישי של 2010 (יולי-ספטמבר) עלה בשיעור של 1.2% לעומת השכר הממוצע ברבעון השני של 2010. השכר הממוצע ברבעון השלישי היה 8,498 שקל ברוטו.

החברה לישראל (-0.72% , 411000.0) חידשה לאחרונה את הניסיון להנפקת החברה-הבת צים בבורסה של הונג-קונג, שלוש שנים לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי גנז ניסיון קודם. ההנפקה מתוכננת למחצית השנייה של 2011. בורסת הונג-קונג נחשבת לשוק המפותח והמשוכלל ביותר לחברות בתחום ההובלה הימית במכולות בשל המספר הרב יחסית של חברות מהתחום שנסחרות בה, ובשל העובדה שחלק ניכר מפעילות הענף עוברת בנמלי סין.

חברת בי.אס.פי (76.25% , 144.0) מדווחת היום כי קיבלה את אישור ה-FDA עבור מערכת HyperQ AD-100 לאבחון משופר של מחלות לב איסכמיות שמיצרת החברה. בנוסף מודיעה החברה היום כי חתמה על הסכם הפצה בארה"ב עם Synergistic Medical Network במסגרתו יופצו מוצרי הבי.אס.פי של החברה לרופאים במרפאות ובתי חולים בארה"ב באמצעות מערך של 120 אנשי מכירות. המניה הגיבה בזינוק של כ-73% במחזור הגבוה מ-1.8 מיליון שקל.

חברת כיל (-3.08% , 5670.0) נסחרה על רקע הצעת רכישת היחידה העסקית של החברה האמריקאית Scotts Miracle Gro Company בסכום של כ-270 מיליון דולר ומתכוונת להכניס את פעילות החברה בתחום הדשנים. סקוטס עוסקת אף היא בתחום הדשנים, ומייצרת זרעי דש למשתלות, משטחי דשא צבורים, משטחי ספורט וחקלאות מתקדמת. אתמול סיימה המניה את יום המסחר בעלייה של כ-4% על רקע הדיווח.

לקראת הכניסה של מניית אלרוב נדל"ן (2.14% , 8171.0) למדד תל אביב 100 בתחילת החודש הבא, בכלל פיננסים הדביקו למנייה המלצת "קנייה" במחיר של 104 שקל למניה - 30% מעל מחירה של המניה בפתיחת המסחר הבוקר. הערך החבוי במניה הולך ונחשף, כותב מנהל מחלקת במחקר יובל בן זאב, ומתייחס לשווי הנמוך בספרים של מלונות החברה בירושלים, והמתחם המסחרי בממילא. בשווי מלונות מצודת דוד וממילא הוא מוצא ערך נוסף של 200 מיליון שקל - כשווי בספרים עומד על 1.15 מיליארד שקל.

חברת הטכנולוגיה הדואלית, נייס (0.26% , 11420.0), הודיעה אתמול כי תפרוש את NICE Process Enforcement באחד מעשרת הבנקים הגדולים בצפון אמריקה בעסקה בהיקף 7 ספרות, לשיפור הציות לרגולציה של למעלה מ-25,000 הכספרים במאות סניפי הבנק.

קרן פימי של ישי דוידי מנהלת מגעים להשקעה של 60 מיליון דולר באלון USA, בפרמיה של 15%-20% על מחיר השוק של החברה. כך נודע ל-TheMarker. ההשקעה תכלול הלוואה של 30 מיליון דולר ואופציה לרכישת מניות ב-30 מליון דולר.

יוסי לוי, המנכ"ל הוותיק של חברת חיפושי הנפט ישראמקו (-2.24% , 43.6), עוזב את תפקידו במפתיע, כך דיווחה חברת האם נפטא, מקבוצת קובי מימון וחיים צוף, לבורסה. בדיווח שפורסם דקות מספר לאחר מכן, הודיעה נפטא כי לוי ישאר כיועץ לחברה. גורמים בשוק הגז הישראלי הגדירות את עזיבתו של לוי, המכהן בתפקידו מאז 1989, כ"הפתעה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully