וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מאיימת בשביתה בנמלים בשבוע הבא

חיים ביאור

8.12.2010 / 20:00

ישראל תסגור את שעריה הימיים בעוד שבוע? ועדי העובדים בנמלי הים מאיימים לשתק את הנמלים בשל דרישה לתוספת שכר נוספת - בנוסף לתוספת שהוסכמה עבור כל המגזר הציבורי

ועדי העובדים בנמלי הים מאיימים לקיים שביתה, שתשתק את העבודה בנמלים החל מהשבוע הבא ותגרום לעצירת הפריקה והטעינה מהאניות. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי השביתה בנמלי חיפה, אשדוד ואילת תתקיים לאחר שסכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות בנמלים עומד "להבשיל" בשבוע הבא.

עילת סכסוך העבודה היא היעדר הסכמה בין ועדי העובדים בנמלים לבין משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות על תוספת שכר ובסוגיית מועצות הייצור. הוועדים דורשים שמלבד תוספת השכר הכללית לעובדי המגזר הציבורי בשיעור של 6.25% (בפריסה ל-3.5 שנים) שהם יקבלו מתוקף ההסכם בין ההסתדרות לאוצר שנחתם בראשית נובמבר, עובדי הנמלים יקבלו עוד תוספת של 5% לעובדי נמל שלא זכו לתוספות השכר בגין הרפורמה המבנית בנמלים משנת 2005. הוועדים גם דורשים שעובדי הנמלים יקבלו תוספת שכר בשיעור של 5% שכלל עובדי המגזר הציבורי קיבלו מתוקף הסכם השכר הקודם משנת 2008.

מחלוקת אחרת בין הצדדים נודעת למועצות ייצור, גופים משותפים לנציגי העובדים והנהלות הנמלים המקבלים החלטות בנוגע לגובה הפרמיות לעובדים בעקבות שינויים באופי העבודה. הוועדים מתנגדים למעורבות הממונה על השכר באוצר בעבודת הוועדות הללו. האוצר טוען כי לממונה שמורה הזכות להתערב בהחלטות של ועדות הייצור.

דובר ההסתדרות אמר בתגובה: "אנו במו"מ עם נציגי האוצר בנושאים שבמחלוקת, במאמץ להגיע להסכם שימנע הידרדרות ביחסי העבודה וגלישה לשיבושים או שביתה בנמלי הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully