וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחיר של בריטיש לא יאפשר למליסרון להתגמש בדמי השכירות"

מאת עדי דברת-מזריץ

9.12.2010 / 7:04

נציגי רשות ההגבלים נפגשו עם בכירים ברשתות הפעילות בקניונים כדי לברר את עמדותיהם בנוגע למיזוג המתוכנן בין מליסרון לבריטיש. גורם בענף: "מעולם לא ראיתי בדיקה כזו רצינית. נראה שבאמת מעניין אותם אם העסקה תפגע בצרכן"



>> נציגי רשות ההגבלים העסקיים נפגשו בשבועיים האחרונים עם נציגי רשתות אופנה ופארם, שמפעילות סניפים בקניונים בישראל, בנוגע למיזוג המתוכנן בין בריטיש ישראל למליסרון. ל-themarker נודע כי כמה מנציגי הרשתות הביעו התנגדות נחרצת למיזוג.

בין נציגי הרשתות, שעמם נפגשו אנשי הרשות, היו גבי רוטר מקסטרו, הבעלים של ml וג'אמפ אבי מלכה, גידי גולדפינגר מלי קופר, הראל ויזל בעלי פוקס וליאור רייטבלט מנכ"ל סופר-פארם.



בפגישות ניסו נציגי הרשות להבין את הלך הרוח של בכירי הרשתות בנוגע למיזוג, האם מפעילי הקניונים של מליסרון ובריטיש מנסים כבר כיום לנצל את כוחם באמצעות הצבת תנאים לפעילות בקניונים ואיך ישפיע המיזוג על הענף ובמי הוא עשוי לפגוע. כמה מהרשתות התבקשו להגיש נתונים על גובה דמי השכירות שהן משלמות בעבור מיקומים בקניונים ועל ירידה בפדיונות אם נגרמה כזאת.



נציגי הרשות נפגשו גם עם נציגי קבוצות קניונים אחרות ועם עוד גורמים בענף. "מעולם לא ראיתי בדיקה כזו רצינית של ענף הקניונים. נראה שבאמת מעניין אותם לבדוק אם העסקה תפגע בצרכן", אמר גורם בענף על המפגשים.



בעוד שכמה מנציגי הרשתות הביעו התנגדות למיזוג בפגישות וטענו כי הוא יגרום להם לקשיים רבים, נציגי רשתות אחרות אמרו כי אינם מתנגדים למיזוג. "התחושה אצל בעלי הרשתות היא שמליסרון אמורה לשלם מחיר גבוה מאוד על בריטיש ישראל והמחיר הגבוה הזה לא יאפשר לה גמישות בדמי השכירות", אמר ל-themarker אחד מבכירי הרשתות שהביעו התנגדות למיזוג. "זה כמו מה שקרה כשמליסרון רכשה את קניון רמת אביב ביוקר, ומאז לא יכולים להוריד את דמי השכירות".



מליסרון דיווחה לפני פחות משלושה חודשים כי היא מנהלת מגעים באמצעות החברה האם שלה, עופר השקעות של משפחת עופר, לרכישת כ-71% מחברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל שבשליטת ליאו נואי, תמורת כ-1.7 מיליארד שקל. ההודעה הגיעה פחות משנה וחצי לאחר שמליסרון רכשה בעסקת ענק את הקניונים רמת אביב וסביונים מידי אפריקה ישראל של לב לבייב - ונהפכה לדמות מפתח בשוק הקניונים בישראל.



אם אכן תתבצע העסקה, ישלטו שתי קבוצות בענף הקניונים בישראל: מליסרון, שתחזיק בקניונים בשווי כ-11 מיליארד שקל; ועזריאלי, שבבעלותה קניונים בשווי של כ-6.5 מיליארד שקל. בריטיש ישראל מחזיקה כיום בכ-20 קניונים ובכמה פארקים ובנייני משרדים בישראל. מליסרון מחזיקה כיום בארבעה קניונים ולעזריאלי 11 קניונים מובילים ושניים נוספים בהקמה.



מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי המיזוג נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully