וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.2 מיליון משתמשים ב-Waze הישראלית; גייסה 25 מיליון דולר

מאת מתן מיטלמן

9.12.2010 / 7:04

חברת הסטארט-אפ, שפיתחה תוכנת ניווט חינמית לטלפונים סלולריים, ביצעה את אחד הגיוסים הגדולים בענף בשנה האחרונה



>> חברת הסטארט-אפ הישראלית ווייז (waze), המפתחת תוכנת ניווט חינמית עבור מכשירים סלולריים, הודיעה אתמול על גיוס 25 מיליון דולר מקרנות ההון הסיכון blue run ,magma ,vertex ו-qualcomm ventures.



זהו סבב הגיוס השני של החברה, לאחר שבמארס 2008 גייסה 12 מיליון דולר מאותן קרנות, למעט qualcomm. החברה זכתה לתנופה בחודשים האחרונים, כשמספר המשתמשים באפליקציה שפיתחה הגיע ל-2.2 מיליון איש.

בווייז מסרבים לציין את השווי לפיו נעשה הגיוס הנוכחי, אך ניתן להעריך כי הוא גדול מ-100 מיליון דולר.



נועם ברדין, מנכ"ל החברה, אמר ל-themarker כי "הגיוס נועד לבנות חברה בריאה ויציבה. לא היינו מגייסים סכום כזה כדי למכור את החברה בעוד שנה". אהוד לוי, שותף מנהל בקרן ההון סיכון ורטקס (vertex), התייחס לגיוס המוצלח ואמר: "אנחנו רוצים ליצור מוביל עולמי שיישאר פה עוד הרבה זמן".



ווייז, שהוקמה ב-2008 על ידי אהוד שבתאי, אמיר שינער ואורי לווין, פיתחה שירות המוגדר "יישום ניווט חברתי". האפליקציה, שמשתמשת במידע הנאסף ממשתמשי התוכנה ומעדכונים שהם שולחים לחברה, נחשבת אחת מתוכנות הניווט הפופולריות בישראל, עם יותר מ-300 אלף משתמשים.



היכולת של ווייז להציג מידע עדכני ומפורט על מצב הכבישים, בנוסף למיקום הנהג, נסמכת על המידע שמזינים המשתמשים על ידי לחיצה על האייקונים הרלוונטיים במכשיר. כך, יכולים כלל משתמשי האפליקציה להתעדכן בעומסי תנועה, מסלולי כבישים, תאונות, מחסומים, עבודות בכביש ואף מכמונות מהירות.



בחודשים האחרונים חל גידול משמעותי במספר המשתמשים באפליקציה בכל העולם. "200 אלף משתמשים חדשים הצטרפו אלינו בכל חודש בחצי השנה האחרונה", אמר ברדין. בעקבות הצמיחה במספר המשתמשים, טוענת החברה כי מאגר המפות שלה גדל, ועתה מתועדים כ-250 מיליון ק"מ של כבישים והשימוש הממוצע של הצרכנים באפליקציה הוא 300 דקות בחודש.



מכיוון שכל המפות, הנתונים ושאר המידע המוצג באפליקציה מגיעים מהמשתמשים, מגמת הצמיחה הזו מהותית להצלחת החברה. שירות הניווט החברתי של ווייז פועל כיום ביותר מ-100 מדינות, והחברה מתכננת להעמיק את החדירה גם במדינות נוספות.



ורטקס, כמו שאר הקרנות שהשקיעו בסבב הגיוס הראשון, רואות כעת את פירות השקעתן הראשונית, עם הגידול העצום במספר המשתמשים שחוותה החברה. לוי אמר כי "ווייז היא בין החברות הישראליות היחידות שמשחקות במשחק הגלובלי, שהוא שילוב של הרשתות החברתיות עם שירותים מבוססי מיקום וטכנולוגיית gps. ווייז, שנמצאת בצומת של שלושת הדברים, נהפכת לשחקן עולמי".



ברדין רואה באפליקציית הניווט של גוגל לסמארטפונים (google maps navigation) כמתחרה הישירה לחברה. בדומה לאפליקציה של ווייז, גוגל מציעה למשתמשים להוסיף בעצמם מידע לשירות הניווט באמצעות תוכנת map maker. עם זאת, ברדין הדגיש כי השירות של ווייז מכוון עבור שימוש היומיומי, והוסיף כי "גוגל מנסים לפתור את בעיית החיפוש בעולם האמיתי. אותנו מעניין איך לעזור למשתמשים להגיע לעבודה".



מתחרה נוספת בתחום שירותי הניווט היא נוקיה, עם שירות ה-ovi maps, אך ברדין אמר כי בנוקיה הדברים נעשים ב"כוח", כאשר המיפוי נעשה על ידי עובדי החברה, וכי נוקיה אינה רואה את החשיבות שביצירת קהילה סביב המוצר שלהם.



מודל ההכנסות של ווייז, שהשמתו החלה לפני כחודשיים אך נמצא עדיין בשלבי ניסוי, כרוך במוניטיזציה של שירותי המיקום - חברות מסחריות יוכלו לפרסם באפליקציה את שירותיהן, בהתאם למקום בו נמצא המשתמש. בחברה מסרבים בינתיים להתייחס להכנסות השנתיות של החברה, אך אומרים כי כבר כיום יש כמה חברות ישראליות המפרסמות בשוק הישראלי וכי "הכוונה היא לייצר ערך עבור הלקוח וגם עבור המפרסם", על פי ברדין.



המשתמשים בווייז בישראל נחשפים כיום לסניפים קרובים של סופר-פארם ו-am:pm. ווייז ציינה באחרונה כמה אבני דרך חשובות, בהן שחרור גרסה חדשה לאייפד וממשק לרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. צעדים אלה מהווים אינטגרציה של תוכני אינטרנט עם תעשיית הרכב ועשויה להיות להם השפעה רבה. "סללנו את הדרך כדי להכניס את הרשתות החברתיות לרכב", אמר ברדין. "החזון שלנו הוא שכל מי שנכנס לרכב יפעיל את הווייז. אנחנו מדברים כיום עם יצרניות הרכב, ופועלים על פי המודל שאומר שהרכב הוא מעין טלפון סלולרי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully