וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריים-סנס הישראלית בין עשרת הסטארט-אפים המבטיחים באירופה

מאת ענבל אורפז

9.12.2010 / 7:04

חברת הסטארט-אפ הישראלית שפיתחה את הטכנולוגיה המהפכנית לקינקט, בקר המשחקים הפופולרי של מיקרוסופט, דורגה על ידי "וול סטריט ג'ורנל" בין הסטארט-אפים האירופיים שכדאי לעקוב אחריהם



>> "וול סטריט ג'ורנל" פירסם אתמול רשימה של עשרה סטארט-אפים טכנולוגיים אירופיים מבטיחים שאותם הוא מזהה כחברות שכדאי לעקוב אחריהן בשנים הקרובות. החברות שנבחרו נחשבות למובילות בחדשנות בתחומן, בעלות פוטנציאל לשנות את השוק שבו הן פועלות ומציגות מודלים עסקיים מקוריים. בין עשר החברות נמצא הסטארט-אפ הישראלי פריים-סנס שפיתח את הטכנולוגיה שעליה מבוססת מערכת הקינקט של מיקרוסופט. מפריים-סנס נמסר:"גיימינג מבחינתנו זה רק ההתחלה".



רשימת החברות המבטיחות שפירסם העיתון מייצגת מגוון חברות טכנולוגיה הפועלות בתחומים שהעיתון מסמן כ"חמים" כמו שיתוף פעולה מקוון בארגונים, פרסום מותאם אישית וטכנולוגיות סחר אלקטרוני.

ב"וול סטריט ג'ורנל" מצביעים על כך שבעקבות הצמיחה של פייסבוק, השיווק ברשתות חברתיות נהפך לאטרקטיבי לסטארט-אפים באירופה. מחצית מהחברות ברשימה הן בריטיות. חלק מהחברות ברשימה פותחות או כבר פתחו משרדים בארה"ב, אך כולן הוקמו באירופה וחלק ניכר מעובדיהן נמצאים ביבשת. כל החברות עדיין לא נרכשו, ורובן מגובות על ידי קרנות הון סיכון. חברות רבות המופיעות ברשימה נתמכו בראשית דרכן על ידי תוכניות חממה כמו seedcamp ו-bizspark של מיקרוסופט.



פריים-סנס היא החברה שגייסה את ההון הגדול ביותר מבין החברות המדורגות - 29.4 מיליון דולר עד כה. החברה הוקמה ב-2005 על ידי יזמים יוצאי יחידת 8200 - אביעד מייזלס, אופיר שרון, דימיטרי רייס, אלכס שפונט וטמיר ברלינר. בהמשך הצטרף אליהם המנכ"ל המכהן ינון ברכה. החמישה, שהיו גיימרים, חיפשו דרך חדשה ואינטואיטיבית יותר שתאפשר למשתמש להיות בתוך המשחק בלי אמצעים שיחצצו בינו לבין המשחק. הטכנולוגיה שפיתחו היא שבב המתרגם תנועות במרחב הטבעי לאותות אלקטרוניים המאפשרים הפעלת מכשירים אלקטרוניים.



היישום הראשון של הטכנולוגיה הוא בקר הקינקט, ממשק התנועה הטבעית למשחקים של מיקרוסופט. בתחילת נובמבר הושקה מערכת זיהוי התנועה לקונסולת 360 xbox, שאזלה מהמדפים כבר ביום הראשון להפצתה. מנכ"ל פריים-סנס, ינון ברכה, השוהה כעת בארה"ב מדווח כי לא ניתן להשיג את הקינקט בחנויות, ושתוך 25 יום נמכרו 2.5 מיליון יחידות - קצב מכירה של 100 אלף יחידות ביום. בפריים-סנס לא הופתעו מההצלחה המסחררת לה זכה המוצר החדשני. סמנכ"לית השיווק בחברה, איריס פינקלשטיין-שגיא, מספרת כי ציפו להצלחה בקנה מידה כזה מאחר ש"אין אדם שמשתמש בדבר הזה ולא המום מהיכולות, מהפוטנציאל ומהכיף המדהים".



הטכנולוגיה של פריים-סנס שבה נעשה שימוש בקינקט מאפשרת שליטה בטלוויזיה, ולמעשה בכל מכשיר אלקטרוני.החברה מתמקדת כיום ב"חוויית הסלון הביתי" שתעניק למשתמש אפשרות להפעיל את הטלוויזיה ללא מגע וללא שלט רחוק. הדגש הוא על חוויית צפייה אינטואיטיבית שבה השליטה כולה נעשית באמצעות תנועות ידיים מרחוק של המשתמש. פיתוח זה הוא חלק ממגמת הסמארט tv, שמטרתה לשנות את אופי הצפייה בטלויזיה - שילוב רשתות חברתיות, משחקים, מאגר ספרים ואפליקציות כחלק מחוויית הצפייה בטלוויזיה.



בימים אלה משיקה החברה סטנדרט עולמי לפיתוח אפליקציות נוספות שיפעלו על גבי פלטפורמה של אינטראקציה טבעית של המשתמשים עם מכשירים אלקטרוניים. לדברי פינקלשטיין-שגיא, החברה מאגדת סביבה אלפי מפתחי אפליקציות ש"צמאים להתחיל לעבוד על משחקים, מדיה סנטר, וכל אפליקציה שניתן לעשות באמצעות תנועות".



משרדי פריים-סנס נמצאים ברמת החי"ל. לאחר שגייסה כ-50 עובדים במהלך 2010, מונה החברה כיום 140 עובדים. בשנה האחרונה פתחה החברה חמישה סניפים במזרח הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully