וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות ואיילון במו"מ לפירוק השותפות בקרן הפנסיה מגן הזהב

מאת נועם בר

9.12.2010 / 7:04

בלעדי פסגות ואיילון נערכים ליום שאחרי הזכייה במכרז הפנסיה של צה"ל. אם תזכה קרן הפנסיה מגן זהב במכרז, יממש פסגות את האופציה שברשותו וינסה להשתלט על הקרן



>> בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח איילון נמצאים במשא ומתן לפירוק השותפות בקרן הפנסיה מגן הזהב. למרבה האירוניה, מה שמניע את המגעים בין הצדדים הוא הסיכוי המתממש של קרן מגן הזהב לזכות במכרז הפנסיה הגדול של צה"ל על ניהול כספי הפנסיה של אנשי הקבע.

בחודש האחרון עלתה קרן מגן הזהב יחד עם קרן הפנסיה של הראל לשלב הגמר של המכרז. פסגות מחזיק 19.9% מקרן הפנסיה מגן הזהב, לצד אופציה להגדלת אחזקותיה בקרן ל-49.9%. אם תזכה הקרן במכרז הגדול יקפוץ שוויה של הקרן, ופסגות צפוי למהר לממש את האופציה ולהוריד את איילון לשיעור אחזקות של 50.1% בלבד.



במצב כזה, חוששים הצדדים למצוא את עצמם נאבקים על השימוש בפוטנציאל הטמון בקרן, כמו מסד הנתונים שיתרכז בקרן בעקבות ניהול הכספים של אוכלוסיית אנשי הקבע ויאפשר לכל חברה להשתמש בו גם כדי לשווק באמצעותו מוצרים אחרים שלה.



גם שאיפותיה של פסגות תחת בעלת השליטה החדשה, קרן איפקס, להתרחב לתחום הביטוח עלולים להציף ניגודי אינטרסים וחילוקי דעות בין הצדדים לגבי מי יספק את המרכיבים הביטוחיים לקרן שמכסים מקרי מוות ואובדן כושר עבודה. כיום איילון היא זו שמספקת לקרן מגן הזהב את הצדדים הביטוחיים.



מלבד החשש ממאבקים שיצוצו בעתיד, פסגות רואה ברכישת מלוא האחזקות בקרן מגן הזהב הזדמנות גדולה לבסס לעצמו פעילות פנסיה צומחת - הרגל החסרה שלו בחיסכון ארוך הטווח. כיום פעילות הפנסיה של פסגות מסתכמת בקרן הוותיקה הע"ל, שסגורה למצטרפים חדשים.



בחברת הביטוח איילון רואים את התמונה וחוששים ממימוש האופציה שיש לפסגות. באיילון נערכים כבר הרבה שנים למכרז צה"ל, אך בשונה מפסגות, שם יכולים להתנחם בקרן איילון פנסיה, קרן פנסיה אחרת שנמצאת באחזקתם המלאה. הקרן מנהלת נכסים בהיקף של 800 מיליון שקל ומחזיקה בקצב הפקדות של כ-400 מיליון שקל בשנה.



אם תפסיד איילון במכרז, היא תיאלץ להיפרד מרוב הכסף המנוהל בה כיום, כ-765 מיליון שקל. זאת בשל העובדה כי מלבד ההפקדות החדשות של אנשי הקבע, הקרן שתזכה במכרז תקבל לניהולה גם מאות מיליוני שקלים של אנשי צבא הקבע המנוהלים כיום במגן הזהב ובקרן הפנסיה מקפת. במקרה כזה, צפוי שוויה של קרן מגן הזהב לצנוח וההערכה היא שלפסגות לא ישתלם לממש את האופציה שברשותו והוא ימכור את אחזקותיו בקרן לאיילון, כדי להמשיך בתוכנית להקים קרן פנסיה משלו. באיילון מתכוננים במקרה כזה לאחד את קרן מגן הזהב עם קרן איילון פנסיה.



מכרז הפנסיה של צה"ל מרכז עניין רב בשוק וניגשו אליו שמונה מהגופים הגדולים בשוק. "החברות מצפות שהחוסכים ימשיכו להפריש לאותה קרן פנסיה גם לאחר סיום העבודה בצבא והתחלת עבודה במקומות אחרים. מדובר בקצב הפקדות של 300 מיליון שקל בשנה, שצפוי לגדול בשל הגידול במשרתי הקבע שיתוספו לתוכנית פנסיה צוברת", אמרו בעבר בצה"ל. בשל החשיבות הרבה של המכרז, מצפים בצה"ל כי הצעות המתמודדים במכרז יגיעו לרמת דמי ניהול נמוכה במיוחד.



מפסגות נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס למהלכים עסקיים ובוודאי לכאלה שטרם קרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully