וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות במרוץ למכירת אזורים עד סוף החודש

מיכאל רוכוורגר, מאת מיכאל רוכוורגר

9.12.2010 / 7:04

בלעדי לפי המתווה המתגבש, הרוכש החדש ישלם כ-300 מיליון שקל תמורת הקצאה של 51% מאזורים. עם הרוכשים המקובלים על הבנק נמנים ליאו נואי ועמיר בירם, קרדן נדל"ן ודורון אביב



>> בנק מזרחי טפחות מצוי בישורת האחרונה של המגעים מול הרוכשים הפוטנציאליים של חברת הנדל"ן אזורים - כך נודע ל-themarker.

עם הרוכשים שעדיין נותרו בתמונה ומקובלים על מזרחי טפחות נמנית חברת יו.קי.וואן של ליאו נואי ועמיר בירם (לשעבר מבעלי השליטה ומנכ"ל בריטיש ישראל), חברת קרדן נדל"ן מקבוצת קרדן של יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, וכן דורון אביב. בעבר הוזכרו כמתעניינות באזורים החברות קנדה ישראל וי.ח. דמרי.



מזרחי טפחות נחשב לנושה הגדול ביותר של בוימלגרין קפיטל. הבנק העניק לחברה בקיץ 2006 הלוואה של כ-700 מיליון שקל, ששימשה את שעיה בוימלגרין לרכישת השליטה באזורים (63.8%) תמורת כ-1.2 מיליארד שקל. תמורת ההלוואה בוימלגרין שיעבד את אחזקותיו באזורים למזרחי טפחות.



לפי המתווה המתגבש, הרוכש החדש ישלם כ-300 מיליון שקל תמורת כ-51% ממניות אזורים.



העסקה תבוצע, כלומר, שווי חברה של כ-600 מיליון שקל - כ-10% יותר משוויה בבורסה.



קרדן נדל"ן, שהיו"ר שלה הוא איתן סורוקה, היא חברת נדל"ן ותיקה הפועלת בישראל ובחו"ל.



בנוסף, מזרחי טפחות יישאר עם כ-13% ממניות אזורים, שוויין כיום הוא כ-70 מיליון שקל. ואולם לצורך העסקה הן לא יחושבו לפי השווי הנוכחי, אלא יגלמו בתוכן פוטנציאל לאפסייד עתידי בעת רכישת המניות בידי המשקיע החדש בשווי גבוה יותר, כפי שייקבע בין הצדדים בהסכם.



לפי הערכות, בוימלגרין ייוותר ללא אחזקות באזורים תמורת מחיקת חובותיו למזרחי טפחות, ואילו הבנק ימחק למשקיע החדש כ-150 מיליון שקל מהיקף החוב של בוילמגרין כלפיו. כנראה שהבנק כבר ביצע הפרשות בגין אחזקותיו באזורים בהיקף דומה ואינו צפוי לבצע הפרשות נוספות.



בוימלגרין קפיטל, החברה האם של אזורים, הצליחה בחודשים האחרונים להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, שבו הם מחקו חוב של כ-140 מיליון שקל (לאחר ההסדר יישאר חוב של כ-360 מיליון שקל), ובוימלגרין ויתר על הלוואות בעלים של 360 מיליון שקל, כשאחזקתו בחברה ירדה מ-90% לכ-69%. כעת לא ברור מה יעלה בגורלה של יתרת החוב של בוימלגרין קפיטל.



הרוכשים הפוטנציאליים ערכו באחרונה סדרה של פגישות עם הנהלת מזרחי טפחות, קיבלו את המתווה המקובל על הבנק, וכעת הם משלימים את ההיערכות לקראת הגשת ההצעות, כשעדיין לא ברור לפי אילו קריטריונים ובאיזה אופן ייבחר המשקיע החדש.



מזרחי טפחות מעוניין להשלים את הליך המכירה של אזורים עד סוף השנה הנוכחית, שכן החל בסוף הרבעון הראשון של 2011 ייכנס לתוקף חוזר חדש של בנק ישראל בכל הנוגע לטיפול בחובות פגומים, כך שהבנק יצטרך לשערך את ההלוואה בהתאם לשווי השוק של בטוחותיו; דבר שעלול להשפיע לרעה עוד יותר על תוצאותיו.



אם המגעים יושלמו בהתאם למתווה שהוצג, נראה כי מזרחי טפחות ייצא ניזוק מעסקת בוימלגרין, אך בעבורו מדובר בתרחיש סביר שבעתיד ניתן יהיה לצמצם עוד את הנזקים. בנוסף, מבחינת הבנק הרצון להאיץ את המגעים נובע מהבנה כי כיום עוד ניתן להציל ולהשביח את אזורים, ואילו בעתיד הדבר עלול להיות מורכב יותר.



המשקיע החדש שייכנס לנעליו של בוימלגרין יקבל לידיו חברה הסובלת מתחלופה תכופה של מנהלים, וכל זאת בצד הוצאות הנהלה ומימון כבדות. למרות זאת, באמצעות ניהול נכון ובנייה חדשה של מבנה החוב - ניתן יהיה לנצל את עתודות הקרקע הרבות של אזורים לבנייה של אלפי יחידות דיור באזורים מבוקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully