וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן-אליעזר זעם - וגבאי ויתר על הפטור לרכבת הקלה

מאת אבי בר-אלי

9.12.2010 / 7:04

שר התמ"ת דרש לעצור את ההחלטה לביצוע פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן במימון תקציב המדינה



>> הצעת ההחלטה לביצוע פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן כפרויקט תקציבי - במקום במתווה זכייני (b.o.t) שונתה שוב ברגע האחרון.



ל-themarker נודע כי שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, שיגר השבוע מכתב זועם אל מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, ובו דרש להשהות את ההצבעה המתוכננת בממשלה על אישור מתווה הפרויקט החדש. זאת, לאחר שהתברר כי הצעת ההחלטה שתוגש לשרים כוללת סעיפים הפוטרים את פרויקט הרכבת הקלה מתקנות חובת מכרזים - לרבות פטור מחובת רכש גומלין.



בן אליעזר דרש לקיים עם משרדו דיון דחוף בסוגייה, שכן מדובר במהלך שנוגד לכאורה החלטת ממשלה קודמת. בתום דיון מזורז בין לשכת שר התמ"ת לבין מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, הוחלט לבטל את הסעיפים.



ההצעה אמורה היתה לקבל את אישור הממשלה כבר לפני חודש. ואולם, במהלך השבועיים האחרונים התנהל ויכוח בין משרדי ראש הממשלה והאוצר לבין משרד התחבורה סביב אופן בחירת מנכ"ל נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), וכן סביב דרישתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, להגברת הגמישות בעבודת נ.ת.ע - בין היתר, באמצעות מתן פטור מתקנות חובת מכרזים, בכדי להסיר חסמים ביורוקרטיים מעבודתה. ההצעה של גבאי גררה התנגדות גורפת.



ואולם, בנוסח הסופי שאמור היה לעלות לאישור הממשלה בישיבתה האחרונה, נכלל סעיף המקנה לנ.ת.ע את האפשרות לקבל פטורים מתקנות חובת מכרזים, באישור שר אוצר. זאת, לצד אישור פטורים מחובת רכש גומלין (עבור קבלני הפרויקט וספקי הציוד) ופטור ממתן עדיפות לתוצרת הארץ או לתוצרת אזורי עדיפות לאומית. סעיפים אלה הוכנסו ככל הנראה בלי להיוועץ קודם במשרד התמ"ת, למרות שמדובר בפרויקט התשתית הגדול בישראל הנושא פוטנציאל עסקי, הנדסי וטכנולוגי משמעותי עבור התעשייה הישראלית בתחום. בנוסף, סעיפים אלה הוכנסו בניגוד להחלטת הממשלה מ-2003 שאישרה את החלת התקנה של רכש גומלין, למשל, על פרויקט הרכבת הקלה, אף שמדובר בפרויקט זכייני ייחודי ואף שהפרויקט המקביל בירושלים היה פטור מרכש גומלין.



החוק בישראל, יש להזכיר, מחייב זכיינים זרים במכרזי רכש ממשלתיים ברכש גומלין מקומי בערך השווה ל20%-35% משווי העסקה.



-



רכש גומלין זכיינים זרים במכרזי רכש ממשלתיים חייבים על פי חוק לבצע בישראל רכש בהיקף 20%-35% משווי העסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully