וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: יוון תלך בדרכה של ישראל ותבקש מתושביה בתפוצות לרכוש אג"ח

סוכנויות הידיעות

9.12.2010 / 9:11

מאז שקיבלה סיוע בשווי 110 מיליארד יורו, לא הצליחה יוון למכור אג"ח שלהן מועד פקיעה ארוך מ-6 חודשים



ממשלת יוון מתכננת לבקש בשנה הבאה מתושביה שחיים מחוץ למדינה לרכוש אג"ח ממשלתיות, בימים בהם המשקיעים נמנעים מלרכוש אותן בעקבות משבר החובות ותוכנית הסיוע.







"בארה"ב היו אג"ח מלחמה שאנשים רכשו כדי לסייע לארה"ב בזמן שהיתה במלחמה. בדרך כזו או אחרת - יוון מלחמת מלחמה כלכלית כעת", כך אמרה נינה וקראטיס, שעזבה את יוון לפני 64 שנים, לבלומברג. "אם יש דרך שבה אני יכולה לסייע, למה לא?", הוסיפה וקראטיס.



יוון תלך בדרכן של ישראל והודו על ידי פניה לאזרחים שחיים מחוץ למדינה בבקשה לרכוש אג"ח המכונות אג"ח תפוצה. מאז שקיבלה יוון חבילת סיוע בשווי 110 מיליארד יורו (146 מיליארד דולר) מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית (imf) במאי, היא לא הצליחה למכור אג"ח שלהן מועד פקיעה ארוך יותר משישה חודשים בשווקים הרגילים.



"לאזרחי יוון בתפוצות יש הון רב ומספרם די גדול", כך אמר דיליפ ראתה, כלכלן מהבנק העולמי, לבלומברג "השאלה היא האם תושבי יוון בתפוצות מעוניינים להשקיע במדינה שלהם וכמה הם מאמינים ביוון".



ישראל גייסה למעלה מ-31 מיליארד דולר באמצעות מכירת אג"ח לקהילות יהודיות ולמשקיעים בינלאומיים, לפי נתוני בנק ישראל. "ישראל נהנית מתמיכה מצד המתגוררים מחוץ לה המגיבים לאיומים הביטחוניים נגד המדינה היהודית" - כך אמר יהושע מצא לבלומברג. לדבריו, "כאשר נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד מבקר את גבול ישראל-לבנון, אני יכול להיות בטוח שנמכור יותר אג"ח. ליוון אין את הסכנות שישראל מתמודדת איתן. לאף מדינה בעולם אין את הסכנות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully