וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאקרברג הכריז: מוותר על מחצית מהוני לצדקה

מייסד פייסבוק בחברה פילנטרופית טובה: מארק זאקרברג ו-16 מיליארדרים אמריקאים נוספים הכריזו על הצטרפותם ליוזמתם של וורן באפט וביל גייטס, והבטיחו להעניק לפחות חצי מהונם לצדקה

17 מיליארדרים אמריקאים, ביניהם מייסד פייסבוק, מארק זאקרברג, הודיעו אמש (רביעי) על הצטרפותם ליוזמת הנדבנות של שני האנשים העשירים בעולם - וורן באפט וביל גייטס. לפי יוזמתם של השניים, שזכתה לכינוי "התחייבות הנתינה", או "להבטיח", יוותרו בעלי ההון בארה"ב על חצי מהונם, אותו יעניקו כצדקה לנזקקים.

רק מהונו של מייסד פייסבוק, שהוערך השנה ב-6.9 מיליארד דולר, יהנו הנזקקים לתרומה של לפחות 3.45 מיליארד דולר, שיחזרו לטובת הציבור הרחב.

כעת, לאחר הצטרפות זאקרברג ו-16 המיליארדרים החדשים הנוספים ליוזמה, עומדת רשימת בעלי ההון שהתחייבו לוותר על מחצית מהונם, על 57 מיליארדרים. בנוסף לזאקרברג, ניתן למצוא בין אותם בעלי עסקים את אחד ממייסדי AOL, סטיב קייס, ואת איש וול סטריט לשעבר, מייקל מילקן, שידוע כמי שיצר כמעט לבדו את שוק אג"ח הזבל, (אגרות החוב בעלות תשואה גבוהה) והורשע בעבר באישומים הקשורים לתחום הפיננסי.

הקמפיין אותו מנהלים באפט וגייטס מבקש למעשה ממיליארדרים אמריקאים להפגין אחריות חברתית ולהחזיר לציבור חלק מההון אותו צברו במהלך חייהם. לפי "התחייבות הנתינה", מצהירים המיליארדרים המצטרפים לרשימה המכובדת על נכונותם לוותר על לפחות מחצית מכספם במהלך חייהם, או לאחר מותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully